تبدیل کاروانسرای مستوفی به اقامتگاه سنتی

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از تبدیل بنای تاریخی کاروانسرای مستوفی به اقامتگاه سنتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فردای همدان، حمیدرضا حیدری، در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی شهرستان تویسرکان گفت: در راستای حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی، بنای تاریخی کاروانسرای مستوفی این شهرستان توسط بخش خصوصی مرمت و احیا خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: سرای مستوفی ۱۵۰ سال قبل در کنار راسته بازار سرپوشیده دوره صوفیه تویسرکان در دو طبقه با زیرزمین‌هایی در چهار سوی آن و یک تیمچه احداث شده که این بنای تاریخی، سال ۱۳۷۵ با شماره ۱۷۳۴ در فهرست میراث ملی ثبت شد.

اسحاق ترکاشوند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان نیز خاطر نشان کرد: این بنای تاریخی که در قلب شهر تویسرکان واقع شده است با سرمایه‌گذاری به میزان ۶۰ میلیارد ریال که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل بند الف تبصره ۱۸ تامین شده،؛ مرمت و احیا خواهد شد که پس از بهره‌برداری برای ۶ نفر ایجاد اشتغال کرده و تا پایان سال آماده ارائه خدمات به گردشگران خواهد بود.