مشارکت ۳۹درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از مشارکت ۳۹ درصدی مردم استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، حسن رضانیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله اول به پایان رسید و به دور دوم انتخابات رفتیم، اظهار داشت: مردم رئیس جمهورشان را تعیین می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم رفتند، افزود: جمعه پیش رو انتخابات در ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام انتخاباتی کشور یک نظام صادق، سالم و رقابتی است، بیان کرد: در استان همدان سعید جلیلی با ۲۶۶۸۷۵ رای از آرای ماخوذه به عنوان اولین نفر و مسعود پزشکیان با ۱۹۹۴۶۶ رای دوم شد.

رضانیا با بیان اینکه قالیباف نیز ۷۶۵۸۳ رای و پورمحمدی ۵۲۸۳ رای را در استان به خود اختصاص دادند، عنوان کرد: ستاد انتخابات کشور و استان مستمرا به کار خودشان ادامه می دهند و تعرفه ها و بسترها آماده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه کل آرای استان ۵۴۸۲۰۷ بود، بیان کرد: میزان مشارکت استان همدان در انتخابات ریاست جمهوری ۳۹درصد بود.

وی در رابطه با آرای مردمی در شهرستان های استان ادامه داد: اسدآباد آرای مردمی پزشکیان ۱۵۱۱۱ و جلیلی ۱۱۰۸۲، آرای مردمی شهرستان بهار پزشکیان ۱۲۱۷۴ و جلیلی ۲۳۴۶۹ رای، نهاوند؛ پزشکیان ۲۳۳۷۸ و جلیلی ۲۵۴۷۴، همدان؛ پزشکیان ۷۳۱۵۶ و جلیلی ۱۰۳۲۸۹ رای، تویسرکان؛ ۱۱۷۸۸ رای پزشکیان و جلیلی ۱۴۶۶۸ رای، کبودراهنگ؛ ۱۶۶۹۶ پزشکیان و جلیلی ۲۶۶۶۶ رای، ملایر؛ پزشکیان ۲۵۹۴۴ و جلیلی ۳۷۴۰۰، فامنین؛ پزشکیان ۵۶۴۸ و جلیلی ۷۰۲۵ رای، رزن؛ پزشکیان ۹۱۳۷ و جلیلی ۱۱۳۵۵ رای، درگزین؛ پزشکیان ۶۴۶۴
و جلیلی ۶۴۴۷ رای را به خود اختصاص دادند.