برگزاری آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه در همدان

آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان همدان با حضور استاندار این استان برگزار  شد.       به گزارش “فردای همدان”، سیلوانا صلح میرزایی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه این  جمعیت با حضور مدیران ارشد استان خاطرنشان کرد: یکی از اصول اساسی […]

آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان همدان با حضور استاندار این استان برگزار  شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، سیلوانا صلح میرزایی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه این  جمعیت با حضور مدیران ارشد استان خاطرنشان کرد: یکی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است .

وی افزود: هم اکنون در بیش از 180 کشور دنیا ، سازمان ها و یا موسسات وابسته به جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت می نمایند وهمهوظیفه دارند در راستای اصول و اهداف بین المللی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر ،با بسیج توان انسانیت نسبت به بهبود زندگی مردم آسیب پذیر اقدام نمایند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان همدان  افزود:  در ایران نیز سازمان داوطلبان با هدف حمايت از نيازمندان آسيب پذير از طريق سازماندهي و بهره مندي از توان اقشار و افرادي كه داوطلبانه به عضويت افتخاري جمعيت درآمده اند ، تاسيس گرديده است.

وی یادآور شد: سازمان داوطلبان وظيفه دارد تا در حوزه وظايف جمعيت هلال احمر توان اقشار و افرادي را كه داوطلبانه، خدمت در جمعيت هلال احمر را پذيرفته اند سازماندهي نموده و در جهت تامين احتياجات مادي و معنوي نيازمندان آسيب پذير هدايت نمايد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمراستان با تقدیر از خدمات ارزنده اعضاء داوطلب در استان گفت: در همین راستا سازمان داوطلبان تاسیس گردیده تا ضمن حفظ ماهیت و ماموریتهای اصلی و اساسی خویش که کاملا منطبق بر نیازهای موجود جامعه و قابلیتهای ساختار اجتماعی است ، بتواند نقش واسطی میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان ایجاد نماید .

در این میان اعضا و داوطلبان به عنوان یکی از ارکان اصلی و اساسی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر می باشند که در بحث توان افزایی جمعیت های ملی در زمان بروز حوادث و سوانح و در مواقع عادی بسیار موثر بوده و نقش بسزایی ایفا می نمایند، و با انجام خدمات مشارکتی و نیکوکارانه در قالب خانه های داوطلب و همچنین برگزاری مجامع عمومی و شورای اجرایی شعب ، هیات مدیره استان و شورای عالی جمعیت ، از پایین ترین تا بالاترین سطوح اجرایی و تصمیم گیری حضوری چشم گیر و فعال دارند .

وی سپس به ارائه گوشه ای از فعالیتهای داوطلبان هلال احمر استان طی یک سال اخیر پرداخت.

در پایان، مراسم پرده برداری از تمبر خدمات داوطلبانه هلال احمر استان با شعار ” داوطلب بشردوست، نیاز جهان امروز ” با امضای یادبود محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان و بهروز کارخانه ای مدیر عامل این جمعیت برگزار شد و به امضای ایشان رسید .