فعالیت چشمگیر بولینگ و بیلیارد در کشور

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس با اشاره به پیشرفت این رشته ورزشی در استان های کشور گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد رشد و ارتقا این رشته ورزشی در کشور بوده ایم و در حال حاضر بولینگ وبیلیارد در 182 شهرستان کشور فعال است.       به گزارش “فردای همدان”، هاشم اسکندری […]

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد و بولس با اشاره به پیشرفت این رشته ورزشی در استان های کشور گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد رشد و ارتقا این رشته ورزشی در کشور بوده ایم و در حال حاضر بولینگ وبیلیارد در 182 شهرستان کشور فعال است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، هاشم اسکندری با اشاره به استعدادهای خوب ورزشی در استان همدان یادآورشد: همدان می تواند با داشتن جوانان علاقمند در این رشته به پیشرفت های خوبی برسد و جایگاه خود را ارتقاء بخشد و امیدواریم با انتخاب آقای سیف که فردی پرنشاط و با انرژی است روند موفقیت های این رشته ورزشی در کشور باشیم.

 

وی از رشد چشم گیر رشته بیلیارد ایران در سطح بازیهای بین المللی خبر داد و گفت: در حال حاضر ایران در رنکینگ بانوان در جایگاه نهم و در رنکینگ آقایان در رتبه دوم جهان قرار دارد.

 

رئیس فدراسیون بولینگ وبیلیارد ضمن اشاره به ورود رشته های تفریحی به بازیهای المپیک گفت: رایزینی های گسترده ای جهت حضور رشته بیلیارد در بازیهای 2020 توکیو انجام شده و امیدواریم با توجه به قابلیت های بالای جوانان ایران در این رشته، شاهد کسب مدالهای المپیکی در آینده نزدیک باشیم.

 

هاشم اسکندری اسنوکر را از جمله رشته های سالم ورزشی با کمترین آسیب بدنی عنوان کرد و گفت: اسنوکر در کشورهای مختلف جهان به عنوان یک رشته مکمل و الزامی آموزش داده می شود و دارای فدراسیون مستقل در آسیا و اقیانوسیه است.

 

وی گفت: ۴، ۵ سالی است که موج خوبی از فعالیت رشته بیلیارد در کشورمان ایجاد شده و در طول این سال ها شاهد موفقیت های ارزشمندی در سطح کشوری و جهانی بوده ایم.

 

رئیس فدراسیون بولینگ وبیلیارد با اشاره به اینکه در طول این پنج سال اخیر حدود ۶3 مدال را در مسابقات جهانی توانسته ایم برای کشورمان کسب کنیم، عنوان کرد: کسب این تعداد مدال با توجه به امکاناتی که در سایر کشورهای دنیا به بیلیارد، بولینگ و بولس به نسبت ایران اسلامی اختصاص داده می شود، مایه افتخار است.

 

وی با اشاره به پیشرفت این رشته ورزشی در استان های کشور گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد رشد و ارتقا این رشته ورزشی در کشور بوده ایم و در حال حاضر بولینگ وبیلیارد در 182 شهرستان کشور فعال است.

 

نائب رئیس فدراسیون بولینگ وبیلیارد نیز در این نشست از توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به رشته بیلیارد خبر داد و گفت: در سال 95 در اسنوکر تیمی رتبه اول آسیا و جهان را بدست آورده ایم و در حال حاضر نمایندگان ایران با عقد قراردادهای بسیار بالا در باشگاههای انگلیس در حال فعالیت هستند که این نشان دهنده قدرت ایران در رشته اسنوکر است.

 

نائب رییس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس بر استفاده از تمامی پتانسیل های استان برای توسعه بولینگ و بیلیارد تاکید کرد و گفت: دانشگاه های و مدارس همدان ظرفیت خوبی برای به اوج رساندن رشته های بیلیارد در استان هستند.

 

فوادیان اظهارداشت: یکی از نقاط قوت رشته های بیلیارد این است که منع سنی برای انجام آن وجود ندارد و هر فردی در هر سن و سالی به شرطی که علاقه داشته باشد می تواند اقدام به انجام آن کند.

 

وی اظهار کرد: این ورزش در تمرکز افکار نقش بسزایی دارد و برای بچه‌های بیش‌فعال پرداختن به این شاخه ورزشی راهی مؤثر در تمرکز ذهن و فکر آن‌ها است.