گرمخانه‌اي دائمي در شهر همدان ایجاد شود

گروه جامعه: وظيفه فرمانداری، شهرداري و بهزيستي است که بتوانيم گرمخانه‌اي دائمي را در سطح شهر ايجاد کنيم.       به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در جلسه مديريت بحران شهرستان همدان با اشاره به فرا رسيدن هفته وحدت اظهار کرد: اميدوارم در جامعه هر روز شاهد وحدت در ميان همه جريان‌هاي سياسي باشيم […]

گروه جامعه: وظيفه فرمانداری، شهرداري و بهزيستي است که بتوانيم گرمخانه‌اي دائمي را در سطح شهر ايجاد کنيم.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در جلسه مديريت بحران شهرستان همدان با اشاره به فرا رسيدن هفته وحدت اظهار کرد: اميدوارم در جامعه هر روز شاهد وحدت در ميان همه جريان‌هاي سياسي باشيم و از نعمت اين وحدت بهره‌مند شويم.

 

وي با بيان اينکه امروز شرايط جامعه به شکلي است که هر نارسايي در ارائه خدمات به سرعت در فضاي مجازي منعکس مي‌شود، گفت: هر اشکال کوچک در جامعه با انتشار عکس و… در فضاي مجازي توسط برخي از افراد يا از روي دلسوزي و يا غرض‌ورزي منتشر مي‌شود که البته اين موضوع براي ما مسؤولان بد نيست و بايد از اين فرصت‌ها براي رفع مشکلات مردم استفاده کنيم.

 

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه مدتي بحث جمع‌آوري کارتن‌خواب‌ها از سطح شهر در فضاي مجازي مطرح بود، گفت: برخي از مسائل بسيار تبعات دارد چراکه اخبار نه تنها در استان بلکه در کشور و حتي جهان مخابره مي‌شود.

 

وي با بيان اينکه ما در موضوع کارتن خواب‌ها در سه جلسه در کميته پيشگيري از مواد مخدر تاسيس گرمخانه را مصوب کرديم، افزود:‌ وظيفه ما، شهرداري و بهزيستي است که بتوانيم گرمخانه‌اي را در سطح شهر ايجاد کنيم.

 

تعالي با بيان اينکه اگر فردي به علت برودت هوا تلف شود خوشايند نيست و شرايط سختي خواهد بود، گفت:‌ خوشبختانه شاهد اين جريان نبوديم و با همکاري معاونت خدمات شهرداري جايي براي کارتن‌خواب‌ها تعبيه شد.

 

وي با بيان اينکه فعلاً گرمخانه موقت تاسيس شده و بايد به سمتي حرکت کنيم که دائمي باشد و مکاني ايجاد کنيم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بيش از 30 نفر در گرمخانه موقت نگهداري مي‌شوند.

 

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه نياز به ورود شوراي شهر است تا مکاني را براي گرمخانه دائمي در نظر بگيريم، گفت: ايجاد گرمخانه يکي از نيازهاي استان است که اميدواريم شوراي شهر نيز در اين زمينه ورود کند.

 

وي با بيان اينکه گاهي اوقات پرداختن به برخي مسائلي ما را از ديگر مسائل غافل مي‌کند، افزود: با توجه به اينکه همدان با اقليم خاصي مواجه است و نيز به دليل رفت و آمد مقامات کشوري و لشگري به اين شهر، همدان به نسبت ساير شهرستان‌هاي استان شرايط متفاوتي دارد، اميدوارم طبق آئين نامه موجود در مديريت اين شهر رفتار شود.

 

تعالي با بيان اينکه امسال گاهي با دماي 20 درجه زير صفر مواجه بوديم اما مديريت خوبي در استان انجام شد و خوشبختانه با قطعي آب، برق، گاز و… مواجه نبوديم، گفت: البته در بحث قطعي گاز اگر درجه هوا کاهش پيدا کرد و امکان قطعي گاز وجود داشته باشد، واحدهاي توليد سوخت جايگزين با هماهنگ باشند تا هيچگونه قطعي گاز نداشته باشيم

 

وي ضمن قدرداني از تلاش مسؤولان در ايام اربعين حسيني اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش مسؤولان و مردم شاهد استقبال خوبي از زائران اربعين حسيني در همدان بوديم که رضايت زائران گوياي اين مطب بود.

 

فرماندار شهرستان همدان با بيان اينکه آمادگي‌ها و اتخاذ تدابير لازم، چالش‌هاي اجتماعي را در سطح استان کم خواهد کرد، گفت: توجه به مسائل زيرگذر، تقاطع‌ها، پل‌ها و … در مواقع بحراني بسيار حائز اهميت است.

 

تعالي با بيان اينکه پل شهيد قهاري بسياري از مشکلات ترافيکي و… را حل کرده اما بايد استاندارد‌تر ساخته مي‌شد؛ افزود:‌ قبلاً در بحث نظارت بر حمل و نقل و وسايل نقليه در مواقع بحراني نارسايي وجود داشت که اميدوارم به آن توجه شود.

 

مديركل مديريت بحران استان همدان نيز گفت: برخي از مراکز جمعيتي همدان از لحاظ ايمني بسيار ضعيف هستند.

 

عليمردان طالبيان با بيان اينکه برنامه‌ريزي در مانورها هزينه‌ها را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: پيشگيري و آمادگي در راستاي ارتقاي توانمندي درون‌سازماني و برون‌سازماني و کاهش هزينه‌ها بسيار موثر است.

 

وي با بيان اينکه اگر آمادگي کامل به دست آيد هم هزينه‌ها کاهش پيدا خواهد کرد و هم مردم با چالش مواجه نمي‌شوند، گفت: دستورالعمل‌هاي اجرايي براي استان‌هاي معين در بحث مديريت بحران ارسال شده که ما آن را به فرمانداري‌ها نيز ارسال کرده‌ايم.

 

مديرکل مديريت بحران استان همدان با اشاره به طرح معرفي استان‌هاي معين يک و 2 به منظور استفاده از ظرفيت‌هاي استان‌ها در کشور، افزود:‌ اميدوارم بتوانيم دستورالعمل‌ها را بومي‌سازي کنيم تا در مقابله با بحران به صورت سيستماتيک پيش رويم.

 

وي با بيان اينکه استان‌هاي معين يک؛ همدان، کردستان، لرستان، مرکزي و قزوين هستند، گفت:‌ استان هاي چهارمحال و بختياري، تهران، ايلام و … معين 2 براي ما به شمار مي‌آيند.

 

طالبيان با بيان اينکه خوشبختانه در استان همدان به نسبت برخي از استان‌هاي ديگر آمادگي خوبي براي مقابله با مواقع بحراني است، خاطرنشان کرد:‌ با سرماي آذرماه بسياري از استان‌ها با چالش مواجه شدند اما خوشبختانه در همدان اين سرما به خوبي مديريت شد.

 

وي با بيان اينکه اجراي مانور بايد سناريوهايي داشته باشد، از مسئوولان حاضر در جمع خواست تا نسبت به تديون سناريو و ارائه آن به شهرستان‌ها اقدام کنند.

 

مديرکل مديريت بحران استان همدان با تاکيد به ايمني مراکز و محل برگزاري مراسم‌ها و تجمعات، گفت:‌ طبق بررسي‌هاي انجام شده متاسفانه برخي از مراکز از لحاظ ايمني، بسيار ضعيف هستند.

 

وي با اشاره به اينکه طبق گزارش اداره آتش‌نشاني نداشتن سيستم اطفاي حريق و عدم کارايي سيستم اطفاي حريق و .. از جمله مشکلات برخي از مراکز جمعيتي همدان بوده است، افزود:‌ سالن‌هاي ورزشي، نمازخانه‌ها، سينما‌ها و… بايد بررسي شود تا مشکلات فني نداشته باشند چرا که اگر اتفاقي بيافتد با چالش مواجه خواهيم شد.

 

طالبيان با بيان اينکه در مواقع بحراني اعلام تعطيلي مدارس بر عهده شوراي هماهنگي مديريت بحران است، اضافه کرد: تفويض اختيار در اين رابطه به شورا داده شده که در بحث مدارس صدا سيما بايد حتما با هماهنگي فرمانداري اعلام تعطيلي کند.

 

وي با بيان اينکه از لحاظ بارندگي و بارش امسال 75 تا 95 درصد نسبت به سال گذشته عقب هستيم، گفت: جداسازي آب شرب از آبي که فضاي سبز آبياري مي‌شود بايد صورت گيرد و اگر مشکلي در اين زمينه وجود دارد اعلام شود تا پيگيري‌ها انجام شود.

 

مدير کل مديريت بحران استان همدان در پايان سخنانش اظهار کرد:‌ اگر بارندگي امسال نبود تابستان با کاهش آب شرب مواجه مي‌شديم.