آماده‌سازی ۱۰۷ مدرسه و ۹۶۲ کلاس در سطح استان برای اسکان تابستان فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آماده‌سازی ۱۰۷ مدرسه و ۹۶۲ کلاس استان برای اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رسول شیدایی با بیان این که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، آموزش و پرورش استان همدان جزو سه استان برتر در حوزه اسکان فرهنگیان شد، اظهار داشت: برای تعطیلات تابستان، ۱۵ پایگاه در شهر‌های اسدآباد، بهار، تویسرکان، گل‌تپه، شیرین‌سو، نهاوند، کبودرآهنگ، ملایر، رزن، سامن، فامنین، لالجین و سه پایگاه در شهر همدان برای اسکان فرهنگیان برپا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به آماده‌سازی ۱۰۷ مدرسه و ۹۶۲ کلاس در سطح استان برای تعطیلات تابستان، افزود: این کلاس‌ها شامل ۱۵۵ کلاس ویژه، ۷۷۷ کلاس درجه «الف» و ۹ کلاس درجه «ب» است. همچنین ۲۱ مرکز اقامتی رفاهی شامل خانه‌های معلم، ورزشگاه‌ها و نمازخانه‌ها نیز آماده اسکان فرهنگیان در تعطیلات تابستانی می باشد.

وی بیان کرد: کلاس ویژه دارای یخچال، تلویزیون، کولر، تخت و فرش است؛ کلاس «الف» نیز همین امکانات را دارد تنها یخچال و تلویزیون مشترک است و کلاس‌های درجه «ب» یخچال و تلویزیون ندارند.

شیدایی با بیان اینکه عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شامل عوامل ستادی، پایگاهی و آموزشگاهی هستند، گفت: ۱۲۰ نفر عوامل ستادی، ۴۱ نفر عوامل پایگاهی و ۲۰۳ نفر عوامل آموزشگاهی و در مجموع ۳۶۴ نفر، اسکان تابستانه فرهنگیان را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه پذیرش مسافران به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: روش غیر حضوری بیشتر برای ایام نوروز کاربردی است، با این حال مسافران فرهنگی برای تعطیلات تابستانه نیز می‌توانند در ۴۰ درصد مدارس سطح استان به‌صورت غیرحضوری کلاس رزرو نمایند.