ارزیابی بیش از 25 هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ارزیابی بیش از 25 هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رسول شیدایی در خصوص اجرای برنامه ملی سنجش، گفت: با عنایت به پایان برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که مختص متولدین نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ بود، بیش از 25 هزار نوآموز در 26 مرکز جامع سنجش در سطح استان همدان مورد ارزیابی های اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت (اعم از بهداشت دهان و دندان و شاخص های سلامت جسمی) و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: بیش از ۲۰۰۰ نوآموز مراجعه کننده به مراکز جامع سنجش پس از انجام ارزیابی های اولیه، جهت تکمیل معاینات بالینی مورد ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی_حرکتی و هوش نیز قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: نوآموزانی که در مهر ۱۴۰۳ قرار است وارد دوره آموزش ابتدایی شوند، حتما باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و در غیر این‌صورت از ثبت نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد. برای پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان در سطح استان ۲۶ مرکز در تمامی شهرستان ها و مناطق دایر گردیده که این مراکز تا ۲۰ خرداد ماه پذیرای نوآموزان بودند.

شیدایی در پایان خاطرنشان کرد: به محض دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، این مهم اطلاع رسانی خواهد شد.