ابلاغ اعتبار ۱۸۵ میلیاردی برای اتمام مسیر دمق به رزن و کنار گذر شهر رزن

با پیگیری‌های فرماندار رزن و حمایت‌های استاندار همدان اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های راهسازی شهرستان ابلاغ شد.

به گزارش فردای همدان، مهندس علی اصغر غفاری آثار در حاشیه بازدید از کنارگذر شهر رزن، از عبور وسایل نقلیه سبک و سنگین از درون شهر به عنوان یکی از مشکلات مهم رزن یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی شهر رزن تردد و عبور وسایل نقلیه عبوری از مسیر درون شهر رزن بود که از سال ۱۳۸۵ ناتمام مانده بود و در دولت سیزدهم به آن اهتمام ویژه ای داشتیم که در سفر ریاست محترم جمهور شهید به استان با پیگیری و تدابیر جناب آقای قاسمی فرزاد استاندار جهادگر همدان توانستیم اعتبارات خوبی را برای رفع این مشکل و البته مسیر پرتردد و حادثه آفرین دمق به رزن داشته باشیم.

فرماندار رزن افزود: احداث راه دو باند رزن به دمق که از سال ۱۳۸۹ در قالب کریدور شمالی استان همدان از دوراهی ساوه، نوبران و اصله به سمت قروه درگزین و نهایتا شهر رزن به دمق و اورقین پیش بینی شده بود اما احداث و آسفالت آن هزینه بالایی نیاز داشت و باید تلاش می شد با جذب اعتبارات فاز به فاز جلو برویم. لذا با تدابیر و حمایت های استاندار همدان و تلاش مدیران شهرستانی توانستیم از محل سفر ریاست جمهوری شهید به استان اعتبارات خوبی را برای احداث و تکمیل این مسیر تعریف شد.

وی بیان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات طرح های تملک دارایی های دستگاه های اجرایی و لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۹۶ میلیارد تومان بودجه دیده شده است.

غفاری آثار به کنار گذر شهر رزن هم اشاره کرد و افزود: این گنارگذر از پلیس راه رزن تا ورقستان در مرحله پایانی است و در سفر هفته گذشته مدیرکل راه و شهرسازی به شهرستان مقرر شد تا در هفته جاری نسبت به روکش آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی آن اقدام و سریعا زیر بار ترافیکی برود.

فرماندار رزن خاطرنشان کرد: کنارگذر شهر رزن از ورقستان تا خمیگان نیز فعال است و با توجه به اعتبار ۹۰ میلیاردی از محل لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ قطعا رشد و شتاب چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی در پایان، ضمن تشکر از زحمات استاندار فرهیخته و تلاشگر استان و تقدیر از مدیران کل استان و همچنین مدیران شهرستانی گفت: لازم است تا نماینده محترم مردم شریف شهرستان های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی با پیگیری و تلاش های موثر نسبت به جذب این اعتبارات اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم با توجه به سردسیر بودن منطقه، قبل از ورود به ماه های سرد سال پروژه های راه سازی شهرستان را برای استفاده مردم عزیز رزن به بهره برداری برسانیم.