نقش کلیدی دفاتر خدمات مسافرتی در توسعه گردشگری استان

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: دفاتر خدمات مسافرتی نقش کلیدی در توسعه گردشگری استان همدان داشته و با برقراری ارتباط میان عرضه‌کننده و متقاضی در واقع شکل‌دهنده بازار گردشگری هستند و در مواردی که این بازار از قبل شکل‌گرفته به‌عنوان عاملی رونق‌بخش و متحول‌کننده بازار عمل می‌کنند.

به گزارش فردای، شهرام شیروانی در نشست با هیات مدیره جدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان اظهار داشت: در واقع نقش اصلی دفاتر مسافرتی، فراهم‌کردن بسته‌های سفری مناسب و ایجاد درآمد و پویا کردن چرخه گردشگری همدان است و نیز این دفاتر مکان و موقعیتی مناسب برای مراجعه مشتری، آماده‌سازی امکان ذخیره جا در یک برنامه تور، رزرو یک صندلی هواپیما یا تخت هتل و نظایر آن است.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور افزود: این دفاتر ضمن برقراری تماس با تورگردانان بزرگ، اقدام به فروش بسته‌های تور ارائه شده از سوی آن‌ها کرده و همچنین خود اجزاء مجزا سفر را نیز به نمایندگی از عرضه‌کنندگان منفرد آن نظیر شرکت حمل‌ونقل، مراکز اقامتی و… به‌فروش می‌رسانندکه وظیفه یک واسطه در هر صنعتی آن است که شکل کالا و خدمات تولید شده آن صنعت را از شکلی که موردنظر متقاضی نیست به صورتی که او می‌تواند از آن استفاده کند تبدیل کند.

وی بیان کرد: این واسطه همچنین منبعی اطلاعاتی برای مشتریان به شمار می‌آید که مشاوره و راهنمایی‌هایی را برای گذراندن بهتر سفر در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

شیروانی با ابراز امید در زمینه تغییر و تحول در حوزه ارائه تورهای پر درآمد در همدان گفت: با توجه‌ به موارد فوق، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نقش تسهیل‌کننده در توزیع خدمات صنعت گردشگری و تدارک زمینه مناسب موجهه متقاضیان و عرضه‌کننده را برعهده دارند و در واقع اگر یک دفتر مسافرتی آنچه را به طور مرسوم و در مقیاس کوچک انجام می‌دهد در سطحی بزرگ انجام دهد در واقع به یک تورگردان تبدیل می‌شود.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور خاطرنشان کرد: بنابراین این دفاتر در جذب هرچه بیشتر گردشگر به داخل کشور و همچنین توسعه گردشگری داخلی می‌توانند ایفاکننده نقش شایسته‌ای باشند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۶۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان همدان مشغول فعالیت هستند.