مجتمع آبرسانی جمشيدآباد کلنگ‌زنی شد

آئین كلنگ‌زنی پروژه مجتمع آبرسانی جمشيدآباد در شهرستان بهار روز شنبه 12 خردادماه با حضور نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان و امام جمعه شهر لالجین، برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، فرهاد بختیاری‌فر، در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت و عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، اظهار داشت: آبرسانی و به ویژه آبرسانی روستایی از دغدغه‌های دولت سیزدهم بود و این موضوع در سه سال اخیر به صورت ویژه دنبال شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به پروژه مجتمع آبرسانی جمشیدآباد، تصریح کرد: این پروژه شامل آبرسانی به روستاهای گنبدان، چپقلو، ميرزاحصاری، ساری‌قميش و جمشيدآباد است.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه 2524 نفر در قالب 798 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهرمند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، خاطرنشان کرد: مبلغ کل قراردادهای این پروژه بیش از 270 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات بند ” ی ” تبصره ۱۵ که با پیگیری نماینده محترم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ اخذ شده، انجام می‌شود.

بختیاری‌فر با اشاره به شرح عملیات اجرایی این پروژه، گفت: اجرای 24544 متر خطوط انتقال با اقطار 200، 160، 150، 110 و 90 میلی‌متر از جنس چدن داكتيل و پلی اتيلن، احداث دو باب ايستگاه پمپاژ مخزنی با حجم 50 مترمكعب، حفر و تجهيز يك حلقه چاه مكانيكی و تملك زمين از اقدامات پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه است.

وی یادآوری کرد: احداث شش باب مخزن با حجم ۲۱٠٠ متر مکعب در روستاهای مالک اشتر، میرزاحصاری، گندجین، رسول آباد سفلی، جعفرآباد و هارون آباد، توسعه و اصلاح خطوط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر در بهار، صالح آباد، مجتمع حسین آباد عاشوری، زاغه، جمشیدآباد، میهمله علیا و سفلی، حسن‌قشلاق، حصار قره‌باغی، لک، قیدعلی بلاغ، مالک‌اشتر، گنده‌جین، حسن‌ابدال، سنگ سفید و جعفرآباد و احداث و تجهیز سه باب ایستگاه پمپاژ در روستای گنبدان و مجتمع حسین‌آباد عاشوری، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول ۳۶ کیلومتر در روستاهای زاغه، رباط زعفرانی، آقبلاق لتگاه، راهموار، میرزاحصاری، چپقلو، گنج تپه همه کسی، هارون‌آباد، مالک‌اشتر، لک، گنده‌جین، کوشک‌آباد و دهنجرد و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول ۳.۵ کیلومتر در روستاهای بهار، لالجین، صالح‌آباد و مهاجران، از اقداماتی بود که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در این شهرستان، انجام شده است.