کسب مقام برتر استان همدان در رفع نقاط پرتصادف؛

اصلاح 31 نقطه حادثه‌خیز استان

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از کسب رتبه یک این استان در رفع نقاط پر‌تصادف در کشور خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی، اظهار داشت: درخصوص نقاط پرتصادف باتوجه به آمار تصادفات رخ داده ۳ ساله ازسال 98 تا۱۴۰۰ و باتوجه به شیوه‌نامه‌ها و نرم‌افزارهای مربوط در نقاط پرتصادف و مصوب کل کشور در محورهای مواصلاتی کشور ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شد که سهم استان همدان از این تعداد ۵۲ نقطه است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: رفع و اصلاح این ۵۲نقطه پرتصادف همدان با امکانات امانی و پیمانی در دستور کار قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه ابتدا آشکارسازی همه 52 نقطه پر تصادف انجام و سپس به رفع این نقاط اقدام شد، بیان کرد: در برنامه تدوین شده توسط سازمان راهداری مقرر شد 21 نقطه در سال 1402 و 31 نقطه در سال 1403 به بهره برداری برسد که در سال 1402 تعداد 31 نقطه (10 نقطه پر تصادف بیش از تعهدات) انجام و برای سال 1403، 21 نقطه باقی مانده که هم اکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند لذا در رده بندی کشوری استان همدان حائز رتبه نخست گردید.

آهکی در پایان خاطرنشان کرد: باقی نقاط در صورت تامین و تخصیص اعتبار تا پایان امسال رفع خواهد شد که به طورحتم این اقدام در کاهش تلفات جاده‌ای استان بسیار مؤثر خواهد بود.