برگزاری مانور سراسری زلزله در همدان

هجدهمین مانور سراسری زلزله وایمنی با شعار مدرسه ایمن –جامعه تاب آور در استان همدان اجرا خواهد شد.     به گزارش “فردای همدان”، مریم پاک بین معاون جوانان استان همدان در این خصوص گفت: مانور زلزله و ایمنی مدارس در تاریخ 15 آذر ماه با همکاری ادارات مرتبط و با رویکردی جدید اجرا خواهئد […]

هجدهمین مانور سراسری زلزله وایمنی با شعار مدرسه ایمن –جامعه تاب آور در استان همدان اجرا خواهد شد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مریم پاک بین معاون جوانان استان همدان در این خصوص گفت: مانور زلزله و ایمنی مدارس در تاریخ 15 آذر ماه با همکاری ادارات مرتبط و با رویکردی جدید اجرا خواهئد شد.

پاک بین افزود: با توجه به خطر بالای وقوع زلزله در ایران واهمیت ارتقاء دانش و آگاهی عموم مردم به ویژه دانش آموزان، مانور زلزله وایمنی همه ساله در مدارس اجرا می شود ودر استان همدان نیز همزمان با سراسر کشور مانور در 9 شعبه ، هر شعبه یک مدرسه اجرا می گرددواولویت برگزاری مانور در مدارسی که دارای کانون دانش آموزی باشند.

وی در پایان با بیان اینکه در اجرای این برنامه علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس ، مردم محلات اطراف مدرسه نیز در مانور مشارکت می نمایند، خاطرنشان کرد: در این رویکرد جدید ضمن ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان تمهیداتی اندیشیده شده تا سطح آگاهی ساکنین محله مجاور مدارس نیز ارتقاء یابد و از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری ومدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود.