ترافیک نیمه سنگین در جاده های استان همدان

رئیس پلیس راه استان همدان از ترافیک نیمه سنگین در جاده های استان همدان خبر داد.       به گزارش “فردای همدان”، رضا عزیزی در تشریح این خبر گفت: با توجه به بازگشت زائران اربعین، محور همدان به کرمانشاه و همدان به تهران و نهاوند در حال حاضر از ترافیکی نمیه سنگین برخوردار می […]

رئیس پلیس راه استان همدان از ترافیک نیمه سنگین در جاده های استان همدان خبر داد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رضا عزیزی در تشریح این خبر گفت: با توجه به بازگشت زائران اربعین، محور همدان به کرمانشاه و همدان به تهران و نهاوند در حال حاضر از ترافیکی نمیه سنگین برخوردار می باشند.

وی افزود: حجم تردد در کل محورهای استان در روزهای عادی 210 هزار تردد می باشد حال آنکه این رقم در این روزها به بیش از 345 هزار تردد در 24 ساعت گزارش شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار تصادفات فوتی و جرحی در جاده های استان گفت: با توجه به اینکه طرح اربعین امسال از سال گذشته زودتر آغاز شد و زائران هم زودتر از سال گذشته به سوی عتبات عالیات حرکت کردند تصادفات جرحی در جاده های مواصلاتی استان نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی افزود: آمار تصادفات فوتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 20 درصدی در سطح استان برخوردار می باشد.

سرهنگ عزیزی علت اصلی تصادفات را در این مدت ناشی از خواب آلودگی و خستگی دانست و با توجه به طی مسافت طولانی پیاده روی توسط زائران عزیز در کشور عراق و عدم استراحت کافی از رانندگان خواست تا پس از استراحت کافی طی مسیر کنند و تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و خودرو خود را قبل از حرکت در خصوص سیستم گرمایشی، چراغ ها، برف پاکن و غیره چک کنند و از آماده به کار بودن آنان اطمینان حاصل کنند.