دستگيري عامل ايجاد مزاحمت با سوء استفاده از سايت‌هاي درج آگهي

گروه جامعه: رئيس پليس توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان گفت: فردي که از سايت خريد و فروش آنلاين اقدام به مزاحمت کرده بود توسط کارشناسان پليس فضاي توليد و تبادل انتظامي استان شناسايي و دستگير شد.       به گزارش “فردای همدان”، سرهنگ اميني با اعلام اين خبر اظهار کرد: در پي […]

گروه جامعه: رئيس پليس توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان گفت: فردي که از سايت خريد و فروش آنلاين اقدام به مزاحمت کرده بود توسط کارشناسان پليس فضاي توليد و تبادل انتظامي استان شناسايي و دستگير شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، سرهنگ اميني با اعلام اين خبر اظهار کرد: در پي شکايت يکي از شهروندان همداني مبني بر مزاحمت اينترنتي، شناسايي متهم در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي گفت: در تحقيقات اوليه از شاکي مشخص شد فردي ناشناس شماره وی را در سايت خريد و فروش آنلاين به عنوان فروشنده يخچالی با قيمت پايين گذاشته که اين مسئله باعث مزاحمت شديد شده است.

وی تصريح کرد: کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات فني و بکارگيري شگرد هاي خاص پليسي، مجرم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام قضايي نامبرده را دستگير کردند.

سرهنگ اميني اظهار داشت: متهم که از  دوستان شاکي بود، در بازجويي هاي فني به عمل آمده هدف از این کار را لجبازي و شوخي با وی اعلام کرد.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد: عدم آگاهي برخی از شهروندان  و مساعد بودن زمينه هاي وقوع جرم در سطح فضاي مجازي از جمله سايت هاي درج آگهي يکي از مهمترين و اصلي ترين عوامل رخداد يک حادثه و جرم مي باشد که متاسفانه به دليل همين ناآگاهي روزانه شاهد وقوع جرايم متعدد به خصوص در قشر نوجوان و جوان در کشور هستيم که مشکلاتي را براي خانواده ها بوجود آورده است که با رعايت توصيه و هشدارهاي مراکز انتظامي و امنيتي از سوي تمامي گروه ها و اقشار جامعه به راحتي مي توان جرايم و تخلفات را در فضاي مجازي کاهش داد و اين موضوع با آموزش و فرهنگ سازي دقيق و مشارکت همه مردم قابل دسترسي است .

رئيس پليس فتا همدان در خاتمه توصيه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس  WWW.Cyderpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.