ضرورت اجرای پروژه‌های فرهنگی به صورت جهادی در شهرداری همدان

گروه جامعه: رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: اجرای پروژه‌های فرهنگی  به صورت  جهادی در شهرداری همدان ضروری است.       به گزارش “فردای همدان”، رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیر منطقه یک و دیگر مدیران شهرداری همدان با حضور در محل احداث فرهنگسرا و […]

گروه جامعه: رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: اجرای پروژه‌های فرهنگی  به صورت  جهادی در شهرداری همدان ضروری است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به همراه مدیر منطقه یک و دیگر مدیران شهرداری همدان با حضور در محل احداث فرهنگسرا و سالن ورزشی در منطقه دره مرادبیک پس از بازدید در مسجد این محله با برگزاری جلسه این کمیسیون به بحث وگفتگو درخصوص احداث فرهنگسرا در دره مرادبیگ  پرداختند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در این بازدید ضمن تشکر از مدیریت شهری همدان در پیشبرد روند اجرای پروژه های فرهنگی و پیگیریهای معتدد منطقه دره مرادبیک اظهار کرد: در احداث فرهنگسراها و سالن های ورزشی فرهنگسرا منطقه دره مرادبیگ نخستین پروژه ای فرهنگی در زمینی به متراژ 800 مترمربع توسط اهالی اهداء شد بود که کلنگ زنی شد و اما تاکنون در زمینه ساخت آن اقدامی صورت نگرفته است.

رضا غلامی خجسته با بیان اینکه برای احداث فرهنگسرای دره مرادبیگ 500 میلیون تومان در بودجه 95 اختصاص یافته است، اضافه کرد : پیش بینی اعتبار لازم برای ساخت این مجموعه فرهنگی ورزشی حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان است که شهرداری منطقه یک باید هرچه سریعتر نسبت به این امر اقدام کند.

خجسته با اشاره به اینکه فرهنگسرای دره مرادبیگ در چهار طبقه احداث خواهد شد،اضافه کرد : طبقات این مجموعه شامل فرهنگی، ورزشی ، کارآفرینی ، کلاسهای قرآنی و آموزشی ، سالن اجتماعات و یک واحد نیز خانه عالم است و طی ماه آینده (آذرماه) عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای فرهنگسراها تخصیص یافته است اضافه کرد: از این مبلغ حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن نیز برای دره مرادبیگ و یک میلیارد تومان هم برای کوی اسلامشهر اختصاص داده می شود.

خجسته از افتتاح دو سالن ورزشی و فرهنگی در هفته بسیج خبر داد و گفت : ضروری است در شهرداری همدان کار جهادی صورت پذیرد تا هر هفته پیگیر تمامی مباحث فرهنگی و ساخت فرهنگسراها باشیم و هر هفته نیز پیشرفت کارها بخوبی مشاهده شود.

در ادامه رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه اگر یاری و کمک شورایاران نبود مدیریت شهری با مشکل مواجه می شد ،گفت : لازم است در طرح بازنگری طرح تفصیلی طرح مناسب برای منطقه دره مرادبیگ که منطقه ای توریستی و گردشگری است دیده شود.

حمیدرضا طبی مسرور به تعریض معابر منطقه دره مرادبیگ اشاره و بیان کرد: معابر غیر استاندارد یکی از عوامل رکود ساخت و ساز در این منطقه است.