نمایشگاه بین المللی محیط زیست فرصت طلایی استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: نمایشگاه بین المللی محیط زیست فرصت طلایی برای استان است و اگر نتوانیم فعالیت های محیط زیستی بخش دولتی و صنعت استان را در این نمایشگاه معرفی کنیم، به استان جفا کرده ایم.       به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا محمدی در نشست با نمایندگان صنایع و […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: نمایشگاه بین المللی محیط زیست فرصت طلایی برای استان است و اگر نتوانیم فعالیت های محیط زیستی بخش دولتی و صنعت استان را در این نمایشگاه معرفی کنیم، به استان جفا کرده ایم.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا محمدی در نشست با نمایندگان صنایع و بخری نهادها و ارگان های استان همدان اظهار کرد: رخداد نمایشگاه بین المللی محیط زیست به صورت سالانه فرصتی است تا بتوانیم همراهی بخش صنعت را با محیط زیست به رخ بکشیم .

محمدی افزود: در راستای همگانی کردن موضوع محیط زیست، این نمایشگاه فرصتی تلقی می شود تا هم اهالی محیط زیست از دغدغه ها، مسائل ، مشکلات، فرصت ها و تهدیدهای بخش صنعت مطلع شوند و هم بخش صنعت، نگاهش را صرفا دائر مدار تولید و توسعه فیزیکی نکند و به این مهم هم توجه داشته باشد که ما میراث دار مواهب طبیعی هستیم تا بتوانیم آنها را برای نسل آینده هم محافظت کنیم و مفهوم توسعه پایدار که در دنیا با این نگاه محقق شده را در کشور شاهد باشیم.

وی بیان کرد: معرفی خدمات واحدهای تولیدی و صنعتی و ادارات و دستگاه ها و شرکت های مرتبط با محیط زیست در حوزه محیط زیست از دیگر اهداف شرکت در این نمایشگاه است و استان همدان در این زمینه دستاوردها و عملکردهایی داشته است که نباید در کش و قوس مباحث روزمره گم  شود زیرا این دستاوردها باعث سربلندی استان بوده  و میتواند در فضای نمایشگاه بین المللی محیط زیست به عنوان یک ارزش مطرح شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه می تواند فضایی ایجاد کند تا صنایع بتوانند از این محمل هرچه بهتر به مشتریانشان دسترسی پیدا کنند و هم ظرفیت های استان ها را مطرح نماید که این مهم می تواند در چرخه حضور اقتصادی واحدها موثر واقع شود و در کنار حس رقابتی که به عنوان عامل انگیزشی بین صنایع و استان ها مطرح است، به شناسایی ظرفیت های بیشتر منجر گردد.

وی تصریح کرد: موجب سربلندی ماست تا بتوانیم به بازدید کنندگان و شرکت کنندگان نمایشگاه، همراهی صنعت و محیط زیست را نشان دهیم و خود را همراه با صنایع و صنایع را همراه با محیط زیست معرفی کنیم که این مهم، یک موفقیت برای ما تلقی شده و می تواند موجب سربلندی و افتخار استان شود.

محمدی گفت: حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه بین المللی محیط زیست زمینه را برای همراهی هرچه بیشتر واحدها با ملاحظات محیط زیستی فراهم می کند و در استانی که از نظر صنعتی دچار فقر است، ظرفیت هایی که از این راستا احصا می شود قابل تامل خواهد بود.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در مجموعه های شهرداری همدان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، مدیریت آب استان ، جهاد کشاورزی استان و شرکت  شهرک های صنعتی استان در حوزه حفظ و توجه به محیط زیست انجام شده است که باید در معرض دید همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به روند تحقق شهر سبز پایدار اضافه کرد: جلب مشارکت همگانی در حوزه محیط زیست یکی از ملزومات تحقق شهر سبز پایدار است و نمایشگاه بین المللی محیط زیست می تواند زمینه این امر را فراهم نماید.

گفتنی است: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، از 6 تا 9 اسفند ماه سال جاری با حضور ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و واحدهای صنعتی و خدماتی با شعار” اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی “در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.