کارگاه داستان کودک و نوجوان با حضور فرهاد حسن‌زاده برگزار می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان از  برپایی جشن روز ادبیات کودک و نوجوان خبر داد.     به گزارش “فردای همدان”، مریم زندی اظهار داشت: خانه ادبیات کودک و نوجوان، زیرمجموعه واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان است که از بهمن‌ماه سال 91 با رویکرد تولید اثر […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان از  برپایی جشن روز ادبیات کودک و نوجوان خبر داد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مریم زندی اظهار داشت: خانه ادبیات کودک و نوجوان، زیرمجموعه واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان است که از بهمن‌ماه سال 91 با رویکرد تولید اثر و با اهدافی از جمله شناسایی استعدادهای جوان عرصه ادبیات کودک و نوجوان، تأکید ویژه بر تولید، تمرکز برنامه‌ها و فعالیت‌های ادبی سطح استان و با برنامه‌هایی چون شب ادبیات کودک و نوجوان، تشکیل کارگروه تولید برای تولید کتاب، نشریه، آلبوم کودکانه، کتاب الکترونیکی و…، دعوت از استادان مطرح برای برپایی کارگاه‌های تخصصی، ساماندهی فعالان ادبی و… آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تولید مجموعه شعرهای «احترام گل‏ها»، «ماه اسمش را نوشت»، «امروز من شاعر شدم» و «آسمان خانه ما»؛ تهیه و نشر آلبوم موسیقی «مهتاب لالا» (قصه‌ها و ترانه‌های کودکانه)، کتاب داستان «بابک پسر ایرانی» و پرونده ویژه ادبیات کودک و نوجوان در فصل‌نامه تخصصی ادبیات «پرنیان» از تولیدات حوزه هنری استان برای کودکان و نوجوانان بوده است.

زندی افزود: در ادامه‌ی فعالیت‌های این خانه، کارگاه داستان کودک و نوجوان و جشن روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور فرهاد حسن زاده برگزار خواهد شد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان در ادامه افزود: فرهاد حسن‌زاده متولد بيستم فروردين 1341در شهر آبادان است و نوشتن را از سال‌هاي نوجواني(1355) آغاز كرد و تا كنون بيش از هشتاد عنوان كتاب (اكثراً كودك و نوجوان) در گونه‌هاي مختلفي همچون داستان كوتاه، بلند، رمان، افسانه، فانتزي، طنز، زندگينامه از او به چاپ رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های انگلیسی، چینی، مالایی و کردی ترجمه شده‌اند؛ او عضو هيات موسس «انجمن نويسندگان كودك و نوجوان» بوده و دو دوره هم به عنوان عضو هيأت مديره به هم صنفي‌هايش خدمت مي‌كرده و به تازگی نیز به عنوان نامزد دریافت جایزه جهتنی اندرسن در سال 2018 و همچنین جایزه جهاتنی آسترید لیندگرن انتخاب شده است.

زندی در پایان گفت: کارگاه داستان از ساعت 10 تا 12 روز پنج‌شنبه 24 تیرماه 1395 در سالن اجتماعات حوزه هنری استان همدان برگزار خواهد شد و جشن روز ادبیات نیز از ساعت 16 تا 17:30 همدان روز در سالن شماره2 سینما قدس همدان برگزار خواهدشد.