نقالی پیشکسوت همدانی در جوار حرم حضرت امیرالمومنین(ع)

گروه فرهنگ و هنر: پیشکسوت همدانی در جوار حرم حضرت امیرالمومنین(ع) می خواند.       به گزارش “فردای همدان”، استاد مهدی چایانی پیشکسوت عرصه هنر نقالی استان، در رابطه با اجرای پرده خوانی و نقالی خود گفت: این برنامه در قالب نخستین همایش تئاتر مردمی اربعین صورت می‌گیرد و در همین راستا از روز […]

گروه فرهنگ و هنر: پیشکسوت همدانی در جوار حرم حضرت امیرالمومنین(ع) می خواند.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، استاد مهدی چایانی پیشکسوت عرصه هنر نقالی استان، در رابطه با اجرای پرده خوانی و نقالی خود گفت: این برنامه در قالب نخستین همایش تئاتر مردمی اربعین صورت می‌گیرد و در همین راستا از روز چهارشنبه اجراهای خود را در نجف اشرف و در جوار حرم امیرالمومنین علی (ع) آغاز کرده ایم.

این هنرمند پیشکسوت افزود: خدا را شاکرم که پس از بیش از چهار دهه نقالی و پرده خوانی و اجرا در کشورهای مختلف جهان و همچنین شهرهای مختلف ایران امسال مرغ سعادت بر بالای سرم پرواز کرد و اجرای پرده خوانی و نقالی عاشورایی در صحن و سرای ملکوتی امیرالمومنین علی(ع) و فرزندان عزیز و شهیدش در کربلای معلا نصیبم شد و خدمت گذار به زائرین امامان هدی و عزیزان خدا شدم.

وی تصریح کرد: به لطف خدا و همت جنبش رسانه انقلاب و دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری، در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اجرا دارم.

چایانی با اشاره به اجراهای مختلف اثرش گفت: ابتدا اجراهایی در صحن و سرای نجف و سپس در مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی در موکب های مختلف نقل عاشورایی و پرده خوانی خواهم داشت.

گفتنی است؛ نمایش «واگویه‌های علی گندابی» نیز در قالب همین همایش در جوار حرم حضرت علی علیه‌السلام سه نوبت اجرا خواهد داشت.

حوزه هنری شازمان تبلیغات اسلامی، نخستین همایش تئاتر مردمی اربعین را، 24 تا 29 آبان 1395 در نجف اشرف و در مسیر پیاده روی اربعین برگزار می‌کند.