شناسایی 14 رشته المپیکی و 4 رشته مستعد پارالمپیکی در همدان

گروه ورزش: جلسه آمایش ورزش قهرمانی استان جهت استعداد یابی از مستعدین ورزشی در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک2020 توکیو با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و چهارده هیئت ورزشی ظهر امروز برگزار شد.       به گزارش “فردای همدان”، دومین جلسه تخصصی آمایش ورزش قهرمانی استان جهت استعداد یابی از مستعدین […]

گروه ورزش: جلسه آمایش ورزش قهرمانی استان جهت استعداد یابی از مستعدین ورزشی در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک2020 توکیو با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و چهارده هیئت ورزشی ظهر امروز برگزار شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، دومین جلسه تخصصی آمایش ورزش قهرمانی استان جهت استعداد یابی از مستعدین ورزشی در بازیهای آسیایی 2018 جاکار تا و المپیک2020 توکیو با حضور مدیر کل، معاون، کارشناسان ورزش و جوانان و چهارده هیئت ورزشی ظهر امروز در دفتر مدیر کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه منعم مدیر کل ورزش و جوانان ضمن خوش آمد گویی و تسلیت به مناسبت اربعین حسینی به ایراد سخن پرداخت و گفت :ورزش استان به لطف و تلاش همه عزیزان در عرصه ورزش در شرایط خاصی که از حیث منابع مالی داریم توانسته توفیقات زیادی در عملکرد خود داشته باشد که می توان از جمله آن به کسب رتبه برتر اداره کل در بین دستگاه های استان این در حالی است که در سال 1393 ما در جایگاه هفدهم بودیم همچنین سه روز پیش در بحث ارزیابی آموزشی رتبه برتر را در کل کشور دستگاه ورزش کسب کرد.

منعم افزود: با ورود سلطانی به عنوان وزیر ورزش با حداکثریت آراءجای امیدواری است زیرا که مدیریت وزیر در حوزه های مختلف ورزشی حائز اهمیت است .

ره آورد هیئت های ورزشی استان در سال 1395 بسیار خوب بوده و این روزها ورزشکاران ما در عرصه های ورزش بین المللی و قهرمان کشوری صاحب عناوین قهرمانی زیادی شده اند که از جمله آن میتوان در رشته سنتی و بومی محلی دو طلا و یک برنز، امیر جباری برای اولین بار در مسابقات جهانی برای نخستین بار سه برد پیاپی را بدست آورد، سجاد محمدی در اسکیت که برای مسابقات جهانی دعوت شد، یحیی شهگل به مسابقات آسیایی امشب اعزام می شود، بانوان سنگنورد در مسابقات آسیایی اول و دوم شدند و .. اشاره کرد .

وی افزود: همچنین اردوهای ملی در استان همدان برگزار شد که اردو و کلاس کبدی با حضور مربی هندی و اردو دوچرخه سواری با حضور مربی اسلوانی که این اردوها میتواند دستاوردهای بسیار خوبی برای استان به ارمغان آورد .

وی گفت : این جلسات با هدف حضوری موفق و شایسته در بازی های المپیک 2016 برزیل و بازی های آسیایی جاکارتا – پالمبانگ 2018 برگزار می شود که در واقع عصاره تمامی زحمات و تلاش مربیان، ورزشکاران و تمامی عوامل دخیل در ورزش کشور می باشد.

منعم با بیان اینکه هیئت های شناسایی شده با توجه به سابقه فعالیتشان در بازیهای ملی و فراملی انتخاب شده اند گفت: حدود چهارده رشته المپیکی و چهار رشته مستعد پاراالمپیکی در همدان شناسایی شده اند و با احتساب منابعی که در اختیار داریم با حداقل امکانات و منابعی که در اختیار هست و با توجه به فرمایش رهبری که با برنامه محوری و برنامه ریزی باید کارها را پیش برد بتوانیم برنامه ریزی جامع داشته باشیم و نخبه های ورزشی خود را شناسایی و تعداد بیشتری ورزشکار برای المپیک 2020 داشته باشیم .

منعم گفت: در حال حاضر هیئت های ورزشی با موجودی و منابعی که در اختیار دارند باید برنامه ریزی کنند و نقاط ضعف و قدرت را مورد ارزیابی قرار دهند و بتوانند در وهله اول استعداد یابی و نخبه پروری در این راستاداشته باشند .

منعم با اشاره به اینکه نخبه پروری ورزشی بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: شرکت در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور بسیار مهم است و باید از ورزشکاران در زمان اعزام به مسابقات حتما تست های قابلیت جسمانی گرفته شود و نقاط قوت و ضعف مشخص شود که ما با توجه به اینکه پایگاه قهرمانی را در همدان داریم به راحتی میتوان این کار را انجام دهیم .همچنین بحث رنکینگ ،لیگ های استانی، میزبانی مسابقات کشوری و فراملی و اردوهای مقطعی و موردی کمک بسیار زیادی در این زمینه می کنیم و هر هیئت با برنامه ریزی دقیق میتواند این کار را انجام دهد و اداره کل قول خواهد داد از ورزشکاران مستعد حتما حمایت کند.