حوزه هنری همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

گروه فرهنگ و هنر: حوزه هنری استان همدان با یک نمایش در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور خواهد داشت.       به گزارش “فردای همدان”، ستاد برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، با ارزیابی آثار رسیده به بخش دانش‌آموزی سه نمایش «آرش کمانگیر»، «روان گسیختگان» […]

گروه فرهنگ و هنر: حوزه هنری استان همدان با یک نمایش در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور خواهد داشت.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، ستاد برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، با ارزیابی آثار رسیده به بخش دانش‌آموزی سه نمایش «آرش کمانگیر»، «روان گسیختگان» و «به خاطر مروارید» را برای حضور در بخش دانش‌آموزی جشنواره بیست و سوم انتخاب کرد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان در این باره گفت: نمایش «به خاطر مروارید» به تهیه کنندگی حوزه هنری استان همدان و کارگردانی مهتا گودرزی کاری از دانش آموزان دختر متوسطه است که در بخش دانش‌آموزی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پذیرفته شده است.

نیما بیگلریان ادامه داد: این نمایش سال گذشته با حمایت واحد نمایش حوزه هنری استان و به عنوان یکی از فعالیت‌های دفتر تاتر بچه های مسجد واحد خواهران تولید شد که در تعدادی از دبیرستان‌های همدان به اجرا در آمد.

وی گفت: نمایش«به خاطر مروارید»، نوشته‌ی حسین فدایی‌حسین است که موضوع حجاب و عفاف را از زبان دانش‌آموزان مدرسه و از طریق بازی نمایشی مطرح می‌کند.

بیگلریان تصریح کرد: دانش‌آموزان با ظرفیت دریافت بکر، فعال و ماندگار خود بستری مناسب برای فرهنگ‌سازی در جامعه هستند و تأثیر هر اثر هنری در این گروه می‌تواند نقش عمیقی در آینده جامعه داشته باشد.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵ در شهر تاریخی همدان آغاز می‌شود.