سفر سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری به همدان

گروه ورزش: رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان می‌گوید: پریموش استرانکار، سرمربی اهل اسلوانی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان، تا آخر تیرماه به همدان می‌آید.     به گزارش “فردای همدان”، و به نقل از همشهری علی ثقفی اظهار داشت: این مربی تیم ملی با هدف برگزاری کارگاه آموزشی، استعدادیابی و ارزیابی دوچرخه‌سواران همدانی رشته کوهستان در […]

گروه ورزش: رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان می‌گوید: پریموش استرانکار، سرمربی اهل اسلوانی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان، تا آخر تیرماه به همدان می‌آید.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، و به نقل از همشهری علی ثقفی اظهار داشت: این مربی تیم ملی با هدف برگزاری کارگاه آموزشی، استعدادیابی و ارزیابی دوچرخه‌سواران همدانی رشته کوهستان در دو بخش کراس کانتری و دانهیل به این استان سفر می‌کند.وی اظهار می‌کند: پریموش استرانکار قرار است در طول یک هفته اقامت در همدان نسبت به ارزیابی عملکرد دوچرخه‌سواران رشته کوهستان بپردازد.

 

میزبانی از مسابقات

ثقفی می‌افزاید: این مربی تیم ملی قرار است ضمن بازدید از مسیر میدان میشان به گنجنامه همدان، استانداردهای لازم برای میزبانی دومین مرحله از لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان کشور را ارزیابی کند که در صورت تأیید، فدراسیون این میزبانی را به همدان واگذار می‌کند.

وی بیان می‌کند: با هماهنگی و همکاری رسول منعم، مدیرکل اداره ورزش و جوانان همدان، درصدد میزبانی شایسته از مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان هستیم.

 

۱۷۰ ورزشکار

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان اظهار می‌کند: استان همدان علاقه‌مندان زیادی را در رشته دوچرخه‌سواری به خود جای داده و بیش از ۱۷۰ نفر به صورت سازمان‌یافته در این رشته فعالیت می‌کنند. ثقفی با بیان اینکه برای رشد دوچرخه‌سواری استان، مسابقات مختلفی از آغاز سال جدید انجام شده است، می‌افزاید: برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی رده‌های سنی مختلف استان و همچنین برگزاری یک‌دوره مسابقه کراس‌کانتری در منطقه تفریحی‌توریستی عباس‌آباد همدان از جمله برنامه‌های اجراشده است.

 

درخشش ورزشکاران همدانی

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان با اشاره به حضور ورزشکاران همدانی در مسابقات مختلف بیان می‌کند: حمیدرضا کرمی در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کورسی جوانان کشور به میزبانی استان البرز به مدال برنز ماده استقامت دست یافت.

وی با بیان اینکه یک دوره مسابقات لیگ استانی را برای انتخاب بهترین‌ها برگزار کردیم، ادامه می‌دهد: جواد افشانی، علی احمدی و احسان رستمی در رده سنی بزرگسالان و پرهام دهقانی در رده جوانان نمایندگان هیأت دوچرخه‌سواری همدان در رقابت‌های فستوس‌کاپ ایران شدند که در ‌‌نهایت پرهام دهقانی توانست مدال نقره این مسابقات را از آن خود کند و همچنین تمامی دوچرخه‌سواران همدانی حاضر در این مسابقات در رنکینگ اصلی قرار گرفتند ثقفی با اشاره به اینکه ۳۵ دوچرخه‌سوار همدانی، همدان تا مرقد امام خمینی(ره) را رکاب زدند، عنوان می‌کند: هدف از برگزاری اعزام ورزشکاران دوچرخه‌سوار به مرقد امام خمینی(ره)، میثاق و بیعت دوباره با امام راحل، شهدا، رهبری، آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و همچنین گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع حرم بود.

وی با تأکید بر اینکه پیشکسوتان دوچرخه‌سوار همدان از جمله رکابزنان موفق در کشور هستند، می‌گوید: پانزدهمین دوره مسابقات پیشکسوتان دوچرخه‌سواری کشور برگزار شد که در این پیکار‌ها و در رده سنی ۶۵ سال به بالا کیومرث عجمی از همدان توانست به مدال برنز دست یابد.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان با اشاره به موفقیت‌های دوچرخه‌سواری در سال‌جاری می‌گوید: تیم هیأت دوچرخه‌سواری همدان توانست در رتبه چهارم تیمی مرحله اول لیگ دسته یک پیست قرار گیرد و در بخش انفرادی این مسابقات نیز صابر میرزایی در ماده هزار متر از تیم هیأت همدان با زمان یک دقیقه و هشت ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه توانست عنوان قهرمانی کسب کند.

 

تک‌رقمی شدن رتبه هیأت

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان با بیان اینکه هیأت دوچرخه‌سواری همدان در ارزیابی سه ماه ابتدای سال‌ جاری کار‌شناسان اداره ورزش و جوانان استان رتبه هشتم را به خود اختصاص داد و تک‌رقمی شد، ادامه می‌دهد: این رتبه کسب‌شده بهترین عملکرد هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان در سال‌های اخیر و در دوره مدیریت ریاست فعلی هیأت است.

ثقفی عنوان می‌کند: بهترین رتبه هیأت دوچرخه‌سواری همدان در چند سال اخیر رده دوازدهمی بوده است و اکنون با تلاش و همت اعضای هیأت دوچرخه‌سواری، مربی و ورزشکاران زحمتکش و پرافتخار این رشته ورزشی توانستیم به رتبه تک‌رقمی دست یابیم.

 

نبود پیست دوچرخه‌سواری

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان همدان در پاسخ به این سؤال که برای ساخت پیست دوچرخه‌سواری چه برنامه‌ای دارید، می‌گوید: ساخت پیست از وظایف اداره ورزش و جوانان است که باید ساخته شود و در اختیار ما قرار گیرد اما وضعیت اقتصادی موجود به این زودی‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد. وی با اشاره به وضعیت هیأت‌های دوچرخه‌سواری شهرستان‌ها خاطرنشان می‌کند: مشکلات اقتصادی و نبود بودجه و اسپانسر در شهرستان‌ها بسیار زیاد است و به همین دلیل فعالیت هیأت‌های شهرستان‌ها را تحت تأثیر قرار داده و کمتر کرده است.

ثقفی اظهار می‌کند: در حال حاضر در شهرستان‌های رزن، فامنین، کبودراهنگ و تویسرکان در صدد جذب و انتصاب رؤسای جدید هیأت هستیم؛ اما افراد شاخص و کارآمدی که در این کار بدون منفعت پیش‌قدم شوند و توانایی و خلاقیت لازم برای انجام کار را داشته باشند، هنوز قدم به میدان نگذاشته‌اند.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر