35 مسجد و حسینیه در همدان آماده ارائه خدمات به زوار اربعین است

گروه جامعه: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: آماده‌سازی ۳۵ مسجد و حسینیه استان جهت ارائه خدمات به زوار از اقدامات اداره تبلیغات اسلامی استان جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین است.     به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام ‌ علی دشتکیاظهار کرد: فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در نگاه توحیدی و اسلامی جایگاه […]

گروه جامعه: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: آماده‌سازی ۳۵ مسجد و حسینیه استان جهت ارائه خدمات به زوار از اقدامات اداره تبلیغات اسلامی استان جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حجت‌الاسلام ‌ علی دشتکیاظهار کرد: فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در نگاه توحیدی و اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: انبیاء الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص) برای امت خود به کرات از جایگاه والای کربلا و امام حسین(ع) سخن به میان آورده است تا جایی که که قبل از به دنیا آمدن امام حسین(ع) اخبار واقعه کربلا به انبیا الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص) رسیده بود، واقعه کربلا به لحاظ تأثیر گذاری در به ثمر نشستن تلاش‌های انبیا الهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در عصر حاضر، نهضت کربلا و قیام امام حسین(ع) تحول عظیمی را در دنیا ایجاد و تمام نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است که ما باید در این راستا با تمام توان و قدرت خود اقدام و عمل کنیم تا مورد طمع انسان‌ها و کشور‌های طمع کار قرار نگیریم.

حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: تبلیغات اسلامی استان نیز در راستای برگزاری هر چه بهتر گنگره بزرگ اربعین اقدامات و تمهیداتی در نظر گرفته شده است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، برگزاری ستاد شئون فرهنگی_آموزشی اربعین برای هیئات مذهبی، مداحان و مبلغبن،نشست توجیهی مسئولین موکب‌های که در داخل و خارج از کشور به فعالیت خواهند پرداخت و ارائه مجموعه‌ای از آموزش‌های عمومی برای عموم زوار اربعین و مردم در داخل کشور در قالب طرح « یاوران اربعین» با شعار «انی احامی ابد عن دینی» در بخش زوار انجام می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: یکی از خطبه‌های نماز به توجیح زوار اربعین اختصاص یافت همچنین توزیع پوستر‌های طراحی شده در خصوص سیاست‌های فرهنگی و پوششی مراسم اربعین امام حسین(ع) در اختیار عموم و مهیا و آماده کردن ۳۰ الی ۳۵ مسجد و حسینیه استان جهت ارائه خدمات به زوار از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی استان جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین است.

این مقام مسئول به فعالیت‌های موکب‌ها نیز اشاره داشت و گفت: موکب‌هایی که در داخل استان توسط هیئات مذهبی شکل گرفته‌اند، مبلغانی جهت پاسخگویی به سوالات زوار ، اقامه نماز جماعات و برگزاری و قرائت ادعیه‌های مختلف، حضور به عمل خواهند رساند همچنین برای موکب‌های داخل عراق نیز ۳ الی ۱۰ مبلغ متبحر برای هر موکب برنامه ریزی شده است که در جهت تبیین قیام عاشورا، آداب زیارت و مسائل مرتبط در راستای برقراری الف و انس و وحدت بین ملت تشییع در خدمت زوار قرار خواهند گرفت.

در اربعین امسال ۸۰۰ مبلغ به اقصی نقاط استان اعزام خواهند شد،همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی استان در اربعین فعال بوده و هزار و ۸۰۰ مسجد استان نیز برنامه خواهند داشت که می‌توان به برنامه‌های عزاداری «اجتماع محوری» که در استان و شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد اشاره کرد.