فرهنگسرای محمدیه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: فرهنگسرای محمدیه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.     به گزارش “فردای همدان”، رضا غلامی خجسته در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از روند اجرای پروژه فرهنگسرای کوی محمدیه به همراه شهردار منطقه دو و معتمدین این منطقه با بیان این مطلب افزود: علیرغم […]

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: فرهنگسرای محمدیه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رضا غلامی خجسته در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از روند اجرای پروژه فرهنگسرای کوی محمدیه به همراه شهردار منطقه دو و معتمدین این منطقه با بیان این مطلب افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی شهرداری با تأکید اعضای شورا عملیات اجرایی فرهنگسراهای سطح شهر سرعت گرفته و پروژه‌هایی که تقریباً تعطیل بودند روند خوبی را در پیش گرفتند.

خجسته روند اجرای پروژه فرهنگسرای کوی محمدیه را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این پروژه در مساحتی حدود 203 مترمربع و در چهار طبقه با زیربنای 812 مترمربع در حال احداث است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

خجسته اضافه کرد: فرهنگسرای کوی  محمدیه در چهار طبقه احداث می شود که طبقات آن شامل پارکینگ، سه واحد تجاری جهت عرضه محصولات فرهنگی، خانه عالم ،واحد شهرداری ناحیه، کتابخانه شبانه روزی و فرهنگسرا است

وی با بیان اینکه در هیچ یک از فرهنگسراهای احداث شده خانه عالم در نظر گرفته نشده است، افزود: پیشنهاد و تلاش آقای فتحی معتمد کوی محمدیه در این زمینه قابل تقدیر است.

خجسته ادامه داد: تاکنون برای فرهنگسرای کوی محمدیه یک میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل و تجهیز آن 300 میلیون تومان دیگر نیاز دارد که در مجموع پس از ساخت با پول زمین و پروانه ساختمانی یک میلیارد و 600 میلیون تومان مبلغ کل خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: فرهنگسرای کوی محمدیه با پیشنهاد اهالی و معتمد منطقه به نام حکمت مصوب و ناگذاری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: طی دو ماه اخیر اقدامات چشمگیری در حوزه فرهنگی شهرداری صورت گرفته است که از جمله آنها پیگیری و رفع مشکلات فرهنگسراها و سالن های ورزشی است که با جدیت درحال احداث بوده و مراحل پایانی طرح ها را می گذرانند.

خجسته ضمن تشکر از تلاش شهرداری همدان در خصوص پیشرفت مناسب پروژه فرهنگسرای کوی محمدیه گفت:  زحمات و پیگیریهای ناصر فتحی شورایار دور سوم و معتمد دور چهارم شورای اسلامی شهر همدان در خصوص تهیه و اهدای زمین فرهنگسرا ی این منطقه از سوی مردم، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه با همت و زحمت شورای شهر همدان تمامی فرهنگسراهای سطح شهر در حال تکمیل و تجهیز هستند، اظهار کرد: برای فرهنگسرای حکمت 25 مورد نیاز به پیگیری دارد شهرداری باید نسبت به اجرای آنها اقدام کند و با توجه به اینکه قرارداد پیمانکار پروژه به اتمام رسیده نیاز است ضمن انعقاد قرارداد ادامه کار انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگسرای ولایت نیز آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: این فرهنگسرا با برگزاری چندین جلسه و احصای 32 مورد برای پیگیری، مشکلات رفع شده و پروژه در مرحله اتمام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر از رفع مشکلات مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی شهر همدان خبر داد و گفت: هم‌اکنون هشت نفر از مشاوران طرح در حال بررسی مشکل گنبد تالار هستند.

غلامی خجسته با بیان اینکه فرهنگسرای دره مرادبیگ نخستین پروژه‌ای بود که کلنگ زنی شده در سال 92 و تاکنون کار ساخت آن شروع نشده است، گفت:  برای این پروژه نیز 500 میلیون تومان اختصاص یافته و هم اکنون در مرحله مزایده است که به محض مشخص شدن پیمانکار کار ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی  هر چه سریعترآغاز می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همچنین به فاز دوم فرهنگسرای مهر اشاره و تأکید کرد: این پروژه هم باید تا 28 آبان‌ماه جاری آماده بهره‌برداری باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه روند اجرای فرهنگسراها سرعت گرفته لازم است در هر 15 روز یکی از فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی به بهره‌برداری برسند تا شهروندان ولایتمدار از خدمات فرهنگی و ورزشی ایجاد شده بهره‌مند شوند بر این اساس شهرداری همدان باید در ظرف یک هفته تقویم روز افتتاح این پروژه‌ها را به شورا ارائه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همچنین یادآور شد: فرهنگسرای نورمحال نیز برای تجهیز نیاز به پیگیری 22مورد دارد و در صورت آماده شدن به موزه هنری تبدیل شده و افتتاح می‌شود.

غلامي‌خجسته با بیان اینکه فرهنگسراي تاريخ و تمدن ايران زمين به موزه اشياي قيمتي و نفيس تبديل مي شود افزود:يکي از شهروندان همداني که داراي مجموعه‌‌اي از اجناس قيمتي با مبلغ 100 ميليارد تومان خواهان ايجاد موزه در شهر همدان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر با بيان اينکه اين فرد داراي مجموعه بسيار ارزشمندي شامل انواع قرآن‌هاي خطي، فرشها، نقاشي‌هاي نقاشان بزرگ جهان، نگين انگشتر امام حسين(ع) و وسايل بسيار قديمي ديگري است، اضافه کرد: اين فرد براي ايجاد موزه در همدان محلي نياز دارد که مي‌توان از ظرفيت فرهنگسراي تاريخ و تمدن که يک ساختمان و مجموعه تاريخي است براي راه‌اندازي اين موزه استفاده کرد.

وي با بيان اينکه مجموعه‌دار همداني مجوز ايجاد موزه را دريافت کرده است، افزود: درصورتي که تبديل فرهنگسراي تاريخ و تمدن به موزه اشياي قيمتي و نفيس مصوب شود جزو یکی از بزرگترين موزه‌هاي کشور خواهد شد.

گفتنی است در ادامه ناصر فتحی معتمد کوی محمدیه به ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگسرای حکمت کرد و خواستار اتمام و تجهیز هر چه سریعتر طرح شد.