بازرسان چشم‌های قانون کار برای کاهش مشکلات کارگری‌اند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت: بازرسان کار چشم های قانون کار برای احقاق حق نیروی کارو کاهش مشکلات کارگری و آرامش روانی در محیط های کاری هستند.     به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف و مسئولیتهای بازرسان کار صیانت از نیروی کار و […]

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت: بازرسان کار چشم های قانون کار برای احقاق حق نیروی کارو کاهش مشکلات کارگری و آرامش روانی در محیط های کاری هستند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، احمد توصیفیان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف و مسئولیتهای بازرسان کار صیانت از نیروی کار و بررسی علمی وفنی حوادث ناشی از کار است، اظهار کرد: در این راستا بازرسان کار بر واحدهای کارگری نظارت بیشتری خواهند داشت.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان  افزود: بازرسی کار یکی از ارکان فعال و پویای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و نقش سازنده ای را در بهبود شرایط کار و تولید، پیشگیری از حوادث کار، فعال کردن کمیته های  حفاظت فنی ایمنی  و مشاغل سخت و زیان آور ایفا می کنند و بازرسان چشم های قانون کار  برای احقاق حق نیروی کار هستند.

وی بیان کرد: با وجود حجم بالای بازرسی های ادواری و دوره ای، بازرسان این اداره کل متعهدانه به وظایف خود عمل می کنند که این نشان دهنده صداقت و اخلاص در عملکرد و تبحر و تخصص در اجرای وظایف محوله است و باید با تامین امکانات مناسب برای تسریع در اجرای ماموریت های بازرسان، انگیزه نیروهای تلاشگر را تقویت کنیم.

توصیفیان ، نقش بازرسیهای مستمر و برنامه ریزی شده را در کاهش مشکلات کارگری و آرامش روانی در محیط های کاری و ارتقای سطح ایمنی در کارگاه ها تاثیر گذار ذکر و اضافه کرد: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون بازرسی های مختلفی از سطح کارگاه‌ها توسط بازرسان کار این اداره کل صورت گرفته که در این بازرسی‌ها نکات مهم ایمنی، حفاظتی و بهداشتی و همچنین مواردی از اجرای مواد قانونی کار، مورد بررسی و به کارفرمایان ابلاغ شده است.

توصیفیان با بیان اینکه تمام کارفرمایان باید امکانات وتجهیزات لازم در راستای ایمن‌سازی و بهداشت را در محیط کار برای کارگران و جلوگیری از آسیب‌ دیدگی آنها را فراهم کنند خطاب به آنان اظهار داشت: کارفرمایان  نکات ایمنی در کارگاهها را رعایت کنند تا خود سبب به خطر افتادن جان کارگران نشوند ودر مورد رعایت موارد ونکات حفاظت وایمنی کاراز طریق مسئول ایمنی نظارت داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان همدان یادآور شد: کارگران نیز باید به این مسائل اهمیت داده و نکات ایمنی و بهداشتی محل کار را رعایت کنند و در صورت بروز هر گونه سرپیچی از ایجاد فضای مناسب کاری از سوی کارفرمایان به مقامات ذیربط اطلاع دهند.