حکم جلب برای بازیکن برزیلی پاس همدان

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با بیان اینکه پاس را تا مدتی پیش دو مساله بزرگ تهدید می‌کرد، گفت: دو بازیکن خارجی به نام‌های تیاگو فراگا و کلییر واترکوتو که در گذشته برای پاس بازی می‌کردند به دلیل طلبی که از باشگاه داشتند تهدید پاس برای کسر امتیاز و سقوط به لیگ پایین‌تر بودند که در […]

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با بیان اینکه پاس را تا مدتی پیش دو مساله بزرگ تهدید می‌کرد، گفت: دو بازیکن خارجی به نام‌های تیاگو فراگا و کلییر واترکوتو که در گذشته برای پاس بازی می‌کردند به دلیل طلبی که از باشگاه داشتند تهدید پاس برای کسر امتیاز و سقوط به لیگ پایین‌تر بودند که در نهایت با یکی از آنها تسویه حساب و حکم جلب دیگری گرفته شد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدتقی رحیمی اظهار کرد: تیاگو فراگا زمانی که پاس به لیگ یک سقوط کرد بازیکن پاس بود و عذرش از تیم خواسته شد که طلب آن از باشگاه باقی مانده بود. اما با تلاش صورت گرفته توانستیم بعد از گذشت  چند سال با 10 هزار دلار با او تسویه حساب و از خطر کسر امتیاز توسط فدراسیون جهانی خارج شویم.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان افزود: بازیکن دیگر نیز کلییر واترکوتو بود که فصل 2008-2009 به اینجا آمد، تست داد و مورد پسند مربی قرار گرفت و بعد عذر او هم از تیم خواسته شد اما او رفت و خیلی ناشیانه قرارداد و امضای مدیرعامل را جعل کرد.

وی با بیان اینکه با جمع‌آوری مدارک و مستندات از طریق مراجع قضایی پیگیر واترکوتو شدیم، عنوان کرد: توانستیم با مدارک ارائه شده به مراجع قضایی حکم جلب او را بگیریم و اکنون از طریق پلیس بین‌الملل پیگیری‌های لازم را داریم.

تنها 20 روز مانده به آغاز مسابقات تیم را تحویل گرفتم

رحیمی با اشاره به اینکه من تیم پاس را در شرایطی تحویل گرفتم که تیم سقوط کرده و تنها 20 روز به آغاز مسابقات مانده بود، افزود: با توجه به این سقوط همه از پاس رفته بودند و یک بازیکن هم نمانده بود. واقعا کار سختی داشتم و ظرف 20 روز کارهای استعدادیابی، بستن تیم و جذب بازیکن را انجام دادم.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با بیان اینکه لیگ دو یک لیگ فرسایشی است، بیان کرد: پاس بزرگی که به لیگ دو سقوط کرده بود تنها سه هفته وقت داشت تا برای شرکت در رقابت‌ها ریکاوری و آماده شود اما ما این کار سخت را با کمک کادر فنی انجام دادیم و تیم با حداکثر پتانسیل و حداقل بودجه بسته شد.

استفاده از کادر و بازیکنان بومی در پاس

رحیمی با بیان اینکه کادر را کاملا بومی کردیم، ادامه داد: حتی بازیکنان را هم تا حد امکان بومی انتخاب کردیم مگر اینکه در پستی بازیکن بومی نداشتیم و بالاجبار بازیکن بومی گرفتیم. البته ناگفته نماند فوتبال منطقه نمی‌شناسد و بحث بازیکن بومی و غیربومی در آن مطرح نیست.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با اشاره به اینکه هر مدیرعاملی که متصدی کاری می‌شود سعی می‌کند شرایط ایده‌آل را برای خود تعریف کند، اظهار کرد: حدود 10 سالی که پاس در همدان حضور دارد من تنها مدیرعاملی هستم که بیشترین بومی را جذب کرده‌ام اما خیلی‌ها می‌گویند چون تیم در لیگ 2 است شما این کار را کردید.

قرارداد بازیکنان در 4 سطح بسته شده است

وی با بیان اینکه امسال بازیکن‌هایی مانند رضا حاتمی و مسعود رمضانی را جذب کردم که پارسال با بی‌مهری از باشگاه رانده شدند، افزود: همچنین قراردادهایی که امسال بستیم کاملا مشخص است. قراردادها را در 4 سطح  A، B، C  و D تنظیم کردیم و با بازیکنانی مانند فرشاد قاسمی، رضا اطاقی و رضا حاتمی که لیگ برتری هستند قراردادهای بالاتری بستیم.

رحیمی با اشاره به اینکه مبلغ قراردادهای بازیکنان پاس از 5 تا 60 میلیون تومان است، بیان کرد:  با بازیکن‌هایی که پارسال 150 میلیون تومان قرارداد داشتند امسال کمتر از نصف این مبلغ قرارداد بستیم. همچنین به خاطر این‌که حقی از آنها ضایع نشود برای آنها درصدی پاداش صعود به لیگ یک نیز گذاشتیم.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان ادامه داد: من با بازیکنان برای عقد قرارداد شفاف پیش رفتم و برای آنها تعریف کردم مرحله‌ای به آنها پول می‌دهیم یعنی اگر ما دور اول صعود نکنیم نهایتا 35 درصد به آنها پرداخت می‌شود.

مدیریت‌ها در پاس سلیقه‌ای بوده است

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با بیان اینکه مدیریت‌ها در پاس سلیقه‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: چرا در گذشته سرمربی باید برود برای بازیکنان لباس بخرد. همین سلیقه‌ای عمل کردن‌ها پاس را با مشکل مواجه کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: برای پایین آمدن هزینه‌های پاس تا جایی که توانستم در مورد بستن قراردادها سعی کردم بار مالی را کم کنم و 15 نفر را تعدیل نیرو کردم به طوری‌که در حال حاضر کلا 2 کارمند اداری داریم که کارها را انجام می‌دهند.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان با اشاره به بودجه امسال پاس، افزود: امسال تاکنون استانداری مبلغ 250 میلیون تومان به پاس تزریق کرده است که با آن حق عضویت، بدهی بازیکنان فصل قبل، 15 درصد قرارداد بازیکنان و سایر بدهی‌های تیم را پرداخت کردیم.

تلاش برای جذب اسپانسر

وی با بیان اینکه تمام تلاشم را برای جذب اسپانسر انجام داده‌ام، عنوان کرد: با شرکت پگاه همدان صحبت کرده‌ام که تیم را حمایت کنند و آنها نیز قبول کرده اند فقط مانده تا کارهای نهایی انجام شود. همچنین تاکنون 160 میلیون تومان برای باشگاه درآمدزایی داشته‌ام.

تغییرات پاس در نیم فصل دوم

رحیمی در پاسخ به این سوال که پاس برای صعود بسته نشده است چراکه بازیکنان در برخی پست‌ها ضعف دارند، گفت: قبول دارم که تیم پاس ضعف‌هایی دارد و به همین دلیل یکسری تغییرات در نیم فصل دوم خواهیم داشت و برخی بازیکنان نیز قول داده‌اند که در نیم فصل بعدی به پاس بیایند و تیم را برای صعود کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم پاس باید با قدرت پیش برود، خاطرنشان کرد: از روند کار راضی نیستم گرچه تیم خوب است و تنها به یک تمام کننده نیاز دارد.

تاکنون جلسه هیات مدیره نداشتیه ایم

رحیمی در ادامه با بیان اینکه تاکنون جلسه هیات مدیره نداشته‌ایم، اظهار کرد: یک‌سری برنامه‌های پیشنهادی دارم اما متاسفانه با پیگیری‌هایی که داشتم تاکنون جلسه‌ای با هیات مدیره نداشتیم که آنها را ارائه دهم.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان در پایان ،خاطرنشان کرد: همچنین مدیرمالی قبلی باشگاه پاس تاکنون نیامده برای ما شفاف‌سازی کند و به همین دلیل از او شکایت کرده‌ایم و پیگیری‌های لازم را در این راستا خواهیم داشت.