لذت هیجان بدون خطر در پیست

نوجوانان و جوانان همدانی می‌توانند به جای اتومبیل‌سواری و موتورسواری‌های خطرناک در خیابان‌ها و ایجاد حوادث دلخراش برای خود و دیگران از پیست اتومبیلرانی برای پیگیری علاقه‌مندی‌های خود استفاده کنند. پیست موتورسواری و همچنین پیست آفرود استان از شرایط نسبتا مطلوبی برخوردار است و  تا حدود زیادی استانداردهای لازم برای آن تعریف شده است.   […]

نوجوانان و جوانان همدانی می‌توانند به جای اتومبیل‌سواری و موتورسواری‌های خطرناک در خیابان‌ها و ایجاد حوادث دلخراش برای خود و دیگران از پیست اتومبیلرانی برای پیگیری علاقه‌مندی‌های خود استفاده کنند. پیست موتورسواری و همچنین پیست آفرود استان از شرایط نسبتا مطلوبی برخوردار است و  تا حدود زیادی استانداردهای لازم برای آن تعریف شده است.

 

به گزارش “فردای همدان”، دبیر هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان در گفت‌و‌گو با همشهری با بیان این‌که هر اتومبیل یا موتوری که در خیابان‌ها جلب توجه می‌کند مناسب پیست نیست، می‌گوید: مقابله با مشکل حرکات نمایشی نیاز به کار فرهنگی دارد.

یاسر نصرتی اظهار می‌کند : حضور و دعوت از جوانان علاقه‌مند به این رشته می‌تواند انرژی این جوانان را به سمت یک ورزش پرهیجان سوق دهد. علا‌قه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند برای ثبت‌نام به دفتر هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان واقع در استادیوم شهید شمسی‌پور مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که این رشته ورزشی نیاز به فضای خاص خود یعنی پیست‌هایی که زیرنظر اداره‌کل ورزش و جوانان باشد، دارد، می‌افزاید: جوانان می‌توانند بعد از آموزش صحیح همه انرژی و توانمندی خود را در این رشته صرف کنند.

نصرتی با اشاره به این‌که ۱۳۰ ورزشکار سازمان‌یافته در رشته‌های آفرود، ریس، کراس و کارتینگ در همدان مشغول فعالیت هستند، بیان می‌کند : شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و بهار در حال فعالیت هستند اما در شهرهای دیگر هنوز بستر فعالیت کاملا مناسب نیست و به کار و تلاش بیشتر نیاز است.

 

کمبود پیست‌های متنوع

دبیر هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان عنوان می‌کند : همدان دارای پیست موتورسواری مناسب است و از پیست آفرود نسبتا مناسبی نیز بهره می‌برد و تا حدود زیادی از استانداردهای لازم برخوردار است اما برای استانی با استعدادهای درخشان ورزشی کمبود پیست‌های متنوع بسیار مشهود است.

وی با اشاره به وضع این رشته ورزشی در استان همدان ادامه می‌دهد: اگر انتظار ما حرفه‌ای کار کردن در این رشته وکسب مقام است با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم.

نصرتی با بیان این‌که در رشته‌های آفرود و موتورسواری همدان قهرمانان دارای رتبه کشوری داریم، خاطرنشان می‌کند : در آفرود سمیع‌الدین شجاعی‌مهر و بهراد طوقی و در موتورسواری علی یوسفی و افشین سیروس دارای رتبه‌های کشوری هستند.

 

رقبای استان همدان

دبیر هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان با اشاره به رقبای استان همدان، اظهار می‌کند : استان‌های تهران، البرز، قزوین، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، زنجان و استان‌های دیگر رقیبان ما هستند و باید تلاش خود را برای رسیدن به جایگاه بهتر بیشتر کنیم.

وی با بیان این‌که در ورزش همیشه پستی‌ها و بلندی‌های فراوانی است، می‌گوید: استان‌هایی که سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند بی‌شک گوی سبقت را از استان‌های کم‌بضاعت هرچند بااستعداد خواهند ربود.

نصرتی با اشاره به جایگاه این هیأت ورزشی در کشور بیان می‌کند : در حال حاضر آفرود همدان در کشور در کلاس 4500+ رتبه اول و در کلاس3500+ رتبه هفتم را دارد. همچنین با برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط مطلوب‌تر در رشته موتورسواری از استان‌های مطرح خواهیم بود.

 

سرمایه

دبیر هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اظهار می کند: این رشته ورزشی انفرادی علاوه بر استعداد و علاقه به سرمایه، پرداخت هزینه‌ها و ایجاد پیست‌های متنوع و گوناگون در کل استان نیاز دارد.

وی عنوان می‌کند : این هیأت ورزشی درنظر دارد برای پرورش مربی و داور کلاس‌هایی برگزار کند چراکه به مربیان جوان با انگیزه نیاز مبرمی داریم.

 

ظرفیت بالا در حوزه بانوان

نصرتی با اشاره به این‌که در حوزه بانوان ظرفیت بسیار خوبی موجود است که در حال برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای آن هستیم، خاطرنشان می‌کند : از مسئولان استان از جمله رسول منعم مدیرکل ورزش وجوانان استان که همیشه یار و یاریگر ورزش استان بوده و خود از جنس این ورزش است انتظار می‌رود برای اجرای برنامه‌های هیأت به ما کمک کنند.

دبیر هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اظهار می‌کند : نگاه مسئولین می‌تواند در توسعه این ورزش تأثیرگذار باشد و امیدواریم مسئولین استان به این رشته ورزشی کمک کنند.

وی می‌گوید: اصغر جهانیان رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان زحمات زیادی برای این رشته کشیده و بارها منابع مالی این رشته را با منابع شخصی تامین کرده است.