با خاطیان تخریب در منطقه حفاظت شده شرا برخورد قانونی می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: تخریب های صورت گرفته در منطقه حفاظت شده شراء با حضور مسئولان شهرستان همدان بررسی شده و با خاطیان برخورد قانونی می شود.       به گزارش “فردای همدان” بهاره نوری صفا اظهار کرد: طی بازدیدی که با نمایندگان فرمانداری همدان، بخشداری های بخش مرکزی و […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: تخریب های صورت گرفته در منطقه حفاظت شده شراء با حضور مسئولان شهرستان همدان بررسی شده و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” بهاره نوری صفا اظهار کرد: طی بازدیدی که با نمایندگان فرمانداری همدان، بخشداری های بخش مرکزی و بخش شراء، ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور منابع آب شهرستان از منطقه حفاظت شده شرا انجام شد، تخریب های صورت گرفته در منطقه مورد بررسی قرار گفت.

نوری صفا افزود: احداث خانه های ویلایی غیر مجاز، حفر چاه های غیر مجاز و شخم زدن و تخریب عرصه های طبیعی ملی از موارد تخریب منطقه بود که با انجام بازدید، سوولان ادارات ذیربط از تخریب های موصوف آگاه شدند.

وی ادامه داد: در جریان بازدید، نمایندگان ادارات ذیربط نسبت به درج مختصات جغرافیایی محل های مورد تخریب اقدام نمودند تا در روزهای آینده برخورد قانونی لازم با متخلفین صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: حفر چاه غیر مجاز در هر عرصه و محلی ممنوع است، اما در منطقه حفاظت شده به دلیل مشروب شدن وحوش از چشمه ها و نیز آبشخورهای ایجاد شده برای آنها، حساسیت خاصی در مورد چاه های غیر مجاز وجود دارد.

وی اضافه کرد:  ویلاسازی و احداث خانه باغی های متعدد در منطقه از طرفی موجبات تردد و رفت و آمد بیشتر انسان و ماشین و در نتیجه مخدوش شدن امنیت وحوش را فراهم آورده و از سوی دیگر می توانند به عنوان پناهگاه و خوابگاه برای شکارچیان غیر مجاز مورد استفاده قرار گیرند.

به گفته وی شخم زدن اراضی منطقه و کشت و کار در عرصه های طبیعی و ملی نیز موجبات نا امن شده منطقه موصوف را برای وحوش فراهم خواهد نمود. از دیگر مشکلات و معضلات منطقه حفاظت شده شراء ورود عشایر با تعداد دام چند برابر ظرفیت ذکر شده در پروانه آنها می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عشایر از استان همدان کوچ کرده اند افزود: در فصل حضور عشایر در منطقه، محیط بانان با مشکلات عدیده ای رو به رو می شوند و عشایر با چادر زدن در اطراف آبشخورهای اداره حفاظت محیط زیست و مشروب نمودن دامهای اهلی خود از آبشخور، جلوی مراجعه وحوش به آبشخور را گرفته و از سوی دیگر امکان ابتلای وحوش به بیماری های احتمالی دامهای اهلی (از طریق استفاده از آبشخور مشترک) وجود خواهد داشت