همایش شهر سبز پایدار در همدان برگزار می شود

جلسه کمیته محیط زیست شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان پیرامون شهر سبز پایدار با حضور مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست کشور، رئیس مرکزمطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، مسؤول دبیرخانه شهر سبز پایدار، اعضا و کارشناسان این کمیته برگزار شد.       به […]

جلسه کمیته محیط زیست شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان پیرامون شهر سبز پایدار با حضور مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست کشور، رئیس مرکزمطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، مسؤول دبیرخانه شهر سبز پایدار، اعضا و کارشناسان این کمیته برگزار شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، ابراهیم مولوی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد کمیته ی محیط زیست مرکز گفت: همایش شهر سبز پایدار، در تاریخ 25 اذر ماه سال جاری برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورا تاکید کرد: لازم است در کمیته محیط زیست شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان، موضوع شهر سبز پایدار و نحوه اجرای همایش، مورد بررسی بیشتر، قرار گیرد.

مولوی افزود: با توجه به پیگیری طرح شهر سبز پایدار در این کمیته، لازم است هم¬فکری برای چگونگی اجرای همایش شهر سبز پایدار، صورت پذیرد.

وی برحضور دکتر حسینی، کارشناس اجرای طرح شهر سبز پایدار  در مراحل اجرایی همایش و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه تأکید کرد.

مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز گفت: با توجه به رشد اقتصادی و صنعتی جوامع  و موضوع گرم شدن کره زمین، حفظ محیط زیست در مدیریت شهری و فعالیت¬های اجتماعی و فرهنگی باید مورد نظر قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه با از بین رفتن محیط زیست، تمام ساختارهای اجتماعی جامعه تحت الشعاع قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: به همین دلیل مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، کم آبی، کمبود مواد غذایی و.. به وجود خواهد آمد که کنترل آنها دشوار است از این رو، موضوع شهر سبز پایدار، نه تنها به کمیته محیط زیست، بلکه به تمام کمیته¬ها مربوط می¬شود.

وی تاکید کرد: مناسب است در همه کمیته¬های فعال در مرکز مطالعات، در اجرای طرحهای پژوهشی، این اصل مبنا قرار گیرد و به عنوان یک زمینه فکری در اجرای طرح های مختلف توسعه شهری در نظر گرفته شود.

در این جلسه، مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نشست ریو برزیل در سال 2015 اشاره کرد و یادآور شد:  شرایط کنونی دنیا و این موضوع که امروزه چه مسائلی جوامع را تهدید می¬کند، مورد بررسی قرار گرفت و سازمان ملل متحد برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار، 17 هدف کلان را تعیین و تصویب نمود بنا بر مصوبات این جلسه، تمام آژانس های تخصصی بین المللی مانند یونسکو،  موظف و متعهد هستند که راهبرد  کوتاه مدت و بلند مدت خود را بر این اساس تنظیم نمایند و بند 11 این اهداف هفده¬گانه، موضوع شهرها و جوامع پایدار و تاب آور مطرح شد که طرح شهر سبز پایدار جهان اسلام نیز، برگرفته از بند 11 این اهداف است.

در ادامه، محمدی مسئول دبیرخانه شهر سبز پایدار گزارشی در مورد برگزاری همایش و نحوه ادامه فعالیت در این زمینه  ارائه دادند و بر لزوم ایجاد زیر ساختهای لازم در حوزه شهر سبز پایدار، تأکید کرد.