تکمیل پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی شهر همدان تا پایان آبان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر تکمیل پروژه مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان تا پایان آبان ماه جاری تاکید کرد.         به گزارش “فردای همدان”، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که در سالن قر/ان و عترت مرکز همایش های بین المللی […]

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر تکمیل پروژه مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان تا پایان آبان ماه جاری تاکید کرد.

 

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که در سالن قر/ان و عترت مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان برگزار شد از اقدام شهردار همدان در خصوص  پرداخت حقوق 5 آبان کارکنان شهرداری و حق الزحمه مربیان فرهنگسراها که یکسال و نیم مانده بود تشکر کرد.

خجسته افزود: شهرداری بویژه معاونت های عمرانی و فرهنگی اجتماعی شهرداری در امر اجرای پروژه های فرهنگی به خوبی عمل کردند.

خجسته با انتقاد از اینکه برای سن تالار قرآن حدود 30 متر در نظر گرفته شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه سالن اصلی این تالار برای 1200 نفر طراحی شده است اما متاسفانه متراژ سن سالن آن کم بوده و استاندارد لازم را ندارد بر این اساس انتظار می رود در صورت امکان شهرداری پس از بررسی در زمینه رفع نقص آن راهکار مناسبی را رائه دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به اتمام پروژه ضروری است هر چه سریعتر تجهیز تالار تا پایانآبان ماه جاری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین به عدم تامین پارکینگ مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان تاکید کرد: تالاری که ظرفیت حدود دو هزار نفر جمعیت را دارد با نداشتن پارکینگ مشکل بزرگ ترافیک و پارک خودرو را به دنبال خواهد داشت لذا در این خصوص شهرداری همدان باید پیگیری و احداث پارکینگ را در اولویت نخست کاری قرار دهد.

رضا غلامی خجسته اضافه کرد: زمین پشت تالار قرآن ظرفیت احداث پارکینگ را دارد و شهرداری باید هر چه سریعتر نسبت به تملک این زمین ها اقدام کند و در این خصوص مالکین نیز آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده اند.

خجسته به تامین 16 نیروی متخصص حوزه فرهنگی برای تالار قرآن اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز تا دو هفته آیند باید تعیین تکلیف شود تا زمان افتتاح طرح مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هنر مدیریت شهری این است که در مواقع بحرانی شاهد مدیریت خوب باشیم اظهار کرد: بارها ما شاهد مدیریت خوب شهرداری همدان در مواقع بحران مالی بوده ایم و انتظار می رود اکنون نیز با کمبود منابع مالی شاهد پیشرفت پروژه ها باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهرهمدان بر اولویت قرار دادن دیوار کشی پروژه دهکده ورزشی شهرداری همدان تاکید کرد و گفت: این دهکده در زمینی به مساحت 20 هکتار احداث می شود که در سال 94 مبلغ 800 میلیون تومان و برای سال 95 حدود 500 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است اما متاسفانه شهرداری تاکنون ریالی برای این طرح هزینه نکرده است.

رضا غلامی خجسته اضافه کرد:اولویت اصلی شهرداری افتتاح و راه اندازی پروژه های نیمه کاره فرهنگی و ورزشی  است که بر این اساس باید پروژه های اولویت دار فرهنگی هر چه سریعتر راه اندازی شوند.

خجسته یادآور شد: فرهنگسراهای نورمحال و محمدیه در مراحل اتمام ساخت قرار دارند و شهردار باید تجهیز این مراکز را در اولویت قرار دهد تا بزودی مورد بهره برداری مردم ولایت مدار قرار گیرد.

وی از تعطیلی ادامه عملیات اجرایی فرهنگسرای آیت الله آخوند(ره) (حصار علی آباد) انتقاد کرد و افزود: شهرداری منطقه چهار هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است و این موضوع نیز باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمین آئین روشن در اسلامشهر به متراژ دو هزار و 574 متر مربع برای احداث مجموعه استخر شنا در اختیار سپاه قرار گرفت تا به صورت مشارکت ساخته شود اضافه کرد: اما بعد از یکسال سپاه اعلام کرد که این مکان مناسب احداث استخر شنا نیست و درخواست مکان دیگری را دادند و ما تصمیم گرفتیم این زمین را به فوتبال محلات اختصاص دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهرهمدان از اهدای زمین برای تیم فوتبال شهرداری همدان تشکر کرد و افزود:شورای دور چهارم در خصوص احداث فرهنگسرا و سالن های ورزشی تنها یک مصوبه در خصوص ساخت چهار مجموعه بزرگ فرهنگی و ورزشی در هر یک از مناطق شهرداری داشتیم که اجرای این مصوبه باید در اولویت نخست قرار گیرد.

خجسته اضافه کرد: با توجه به اینکه فرهنگسرای دره مرادبیگ در دور سوم نخستین پروژه ای بود که در منطقه یک کلنگ زنی شد اما هیچ اقدامی برای ساخت فرهنگسرا صورت نگرفت لذا ضروری است با توجه به اینکه مبلغ 500 میلیون تومان برای این طرح در سال 95 اختصاص یافته هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن شروع شود.

خجسته اضافه کرد: باغ زرین بدرغه که با 18 هزار و 500 متر مربع در دور سوم شورا تملک شد و دارای یک ساختمان دو طبقه است که برای فرهنگسرای بانوان اختصاص یافته اما متاسفانه تاکنون اقدامی برای ان صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: همجنین در راستای اجرای مصوبه لازم است جانمایی مکانی برای احداث مجموعه ورزشی در مناطق دو و سه صورت پذیرد و برای منطقه چهار هم می توان در منوچهری یا شهرک الوند پیگیر ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی بود.

خجسته در پایان سخنانش بر تخریب دیوار فرهنگسرای ولایت تاکید کرد و گفت: باید تا دوشنبه هفته آینده کار ساخت این دیوار شروع شود.

دیگر عضور شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با تاکید بر تسریع در روند اجرای فرهنگسراها افزود: بخش هایی از پروژه که آماده و تجهیز شده را باید تحویل مدیریت تالار قرآن داده شود.

علی رضایی اضافه کرد: می توان قبل از اتمام پروژه هایی مثل تالار قرآن بخشهایی از پروژه که قابل بهره برداری هستند به صورت بهینه از آنها استفاده شود.

شهرداری همدان هم از شروع بازنگری گنبد تالار قرآن خبر داد وگفت: برای این بررسی و بازنگری مبلغ 300 میلیون تومان با شرکت مورد نظر قرارداد بسته شده است که در نهایت نتیجه بازنگری را به شورا ارائه خواهیم داد.

سید مصطفی رسولی با اشاره به اینکه 90 درصد پروژه مرکز همایش های بین المللی و قرآنی شهر همدان آماده استت افزود: می توان قبل از افتتاح کامل طرح، از ظرفیت هایی که آماده شده استفاده بهینه داشت .

رسولی اضافه کرد: دغدغه کنونی ما هم افتتاح سریع پروژه ها است اما محدودیت منابع مالی مشکل ساز شده است.