طرح احداث شهرک سبز در همدان توسط سرمایه گذاران خارجی

جلسه این هفته صحن شورای اسلامی شهر همدان با حضور تمامی اعضای شورا و هیاتی آلمانی برای پیشنهاد سرمایه گذاری اجرای طرح شهرک سبز در همدان پیرامون شهر سبز پایدار برگزار شد.     به گزارش “فردای همدان”، در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان پیشینه تاریخی همدان پرداخت وگفت: همدان با […]

جلسه این هفته صحن شورای اسلامی شهر همدان با حضور تمامی اعضای شورا و هیاتی آلمانی برای پیشنهاد سرمایه گذاری اجرای طرح شهرک سبز در همدان پیرامون شهر سبز پایدار برگزار شد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان پیشینه تاریخی همدان پرداخت وگفت: همدان با بیش از سه هزار سال سابقه مدنیت و هفت هزار سال سابقه زیست محیطی از کهن ترین دیارهای کره زمین محسوب می شود.

 

رضا میرزایی با بیان اینکه همدان ظرفیت سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را دارد افزود: با توجه به اینکه همدان به عنوان نخستین پایلوت شهر سبز پایدار خاورمیانه انتخاب شده است بر این اساس نیازمند اجرای پروژه های سبز و متناسب با شهر سبز است.

 

میرزایی با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای شروع ساخت شهرک سبز همدان توسط سرمایه گذاران خارجی فراهم است، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر همدان از این سرمایه گذاری مطلوب استقبال و حمایت لازم را خواهد داشت.

 

وی در این زمینه از شهرداری همدان خواست نسبت به بررسی و انعقاد تفاهم نامه در راستای شروع عملیات ساخت این شهرک با سرمایه گذاران اقدام کند.

 

در ادامه طراح اتریشی احداث شهرک سبز  در همدان گفت: برای ساخت این شهرک از سبک معماری اصیل ایرانی استفاده خواهیم کرد چرا که شیوه ساخت این شهرک با توجه به ساختار قدیمی کشور ایران طراحی شده است.

 

توماس پوخر (Thomas pucher) افزود: شهرک سبز به وسعت 360 هکتار با پیش بینی ساخت 10 ساله ، از اوایل سال 2017 در نزدیکی دانشگاه آزاد همدان ساخته می شود.

 

پوخر اظهار کرد: 70 درصد از زمین این شهرک فضای سبز در نظر گرفته شده است ضمن اینکه 800 هزار متر ساختمان نیز احداث خواهد شد.

 

این طراح اتریشی سرمایه گذاران خارجی احداث شهرک سبز همدان افزود: 1.2 میلیارد یورو برآورد ما برای احداث بخش های مختلف این شهرک است که با ویژگی های منحصر به فرد ساخته می شود.

 

وی ایجاد امور رفاهی و آموزشی نظیر غذاخوری ها، کودکستان ها و کافی شاپ ها، بهره مندی از انرژی های پاک و خورشیدی، ایجاد فضای مسکونی و دریاچه، تامین منابع آبی با شیوه های تکنولوژی نوین و سایر خدمات مورد نیاز زندگی را از جمله امکانات طراحی شده در احداث این شهرک عنوان کرد.

 

وی یادآور شد: این شهرک طوری ساخته می شود که فقط مختص افراد متمول نیست بلکه تمامی طبقات جامعه می توانند در آن حضور داشته باشند.

 

نماینده شرکت سرمایه گذار آلمانی شهرک سبز در همدان نیز گفت: ایجاد این شهرک طرح محیط زیستی است و از تکنولوژی های فوق العاده برای احداث آن استفاده خواهد شد.

 

محمد مرادی افزود: سرمایه گذاران خارجی این شهرک مطالعه دقیق پیرامون شرایط سرمایه گذاری در شهر همدان دارند به طوریکه حتی از چند طرح بزرگ عمرانی سطح شهر که توسط بخش خصوصی احداث شده نیز بازدید داشته اند تا ابعاد مختلف نحوه سرمایه گذاری را ارزیابی کنند.

 

وی اضافه کرد: بازدیدهای میدانی برای ساخت این طرح انجام شده و هم اکنون منتظر انعقاد تفاهم نامه با شهرداری همدان هستیم تا میزان سرمایه گذاری و اطلاعات دقیق طرح را به شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان ارایه دهیم.

 

وی اعتمادسازی طرفین در اجرای مطلوب این طرح بلند مدت را مهم ارزیابی کرد و افزود: می توانستیم این طرح را در سایر شهرها اجرایی کنیم و امیدوارم مسوولان اجرایی همدان از این فرصت برای جلب اعتماد سرمایه گذاران استفاده کنند.

 

وی اظهار کرد: 70 درصد از زمین شهرک سبز همدان به فضای سبز اختصاص می یابد و این وضعیت افزایش چشمگیری در سرانه فضای سبز همدان خواهد داشت.