قاچاقچیان بین المللی پرندگان شکاری در ملایر دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: 2 شکارچی غیربومی که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری با هدف فروش در کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده بودند در بخش سامن از توابع ملایر دستگیر شدند.     به گزارش “فردای همدان”، مجید شعبانلو اظهار کرد: این 2 شکارچی که ساکن یکی از استانهای جنوبی کشور […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: 2 شکارچی غیربومی که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری با هدف فروش در کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده بودند در بخش سامن از توابع ملایر دستگیر شدند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مجید شعبانلو اظهار کرد: این 2 شکارچی که ساکن یکی از استانهای جنوبی کشور هستند با طعمه قرار دادن پرندگان اقدام به شکار پرندگان شکاری می کردند.

وی در خصوص شیوه و شگرد زنده گیری پرندگان شکاری توضیح داد: این شکارچیان اقدام به حفر چاله ای برای مستقر شدن و دیده بانی کرده و روی چاله را می پوشاندند.

وی اضافه کرد: این افراد پرندگانی نظیر کبوتر، بلدرچین، گنجشک و یاکریم را به عنوان طعمه قرار داده و بر پای طعمه طناب می بستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر افزود: پس از شکار طعمه توسط پرندگان شکاری، شکارچیان به آهستگی طناب را به سمت چاله کشیده و به یک باره پرنده شکاری را صید می کردند.

شعبانلو اظهارکرد: در بازجویی از شکارچیان متخلف علاوه بر طناب و وسایل زنده گیری پرندگان، 2 بهله پرنده شکاری دلیجه کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: این افراد بیشتر با هدف زنده گیری پرندگان شکاری از خانواده شاهین سانان نظیر بالابان و در فصل مهاجرت پرندگان ، اقدام به این زنده گیری می کنند.

وی اظهار کرد: 2بهله دلیجه زنده گیری شده به همراه پرندگانی که برای طعمه استفاده شده بودند در منطقه سامن ملایر رهاسازی شدند.

مناطق تحت مدیریت محیط زیست در ملایر زیستگاه گونه های مختلف جانوری است از جمله در منطقه لشگردر علاوه بر وحوش شمار زیادی از پرندگان چه به صورت فصلی و چه به صورت بومی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به عقاب طلایی، دلیجه، کبک نوک سرخ، تیهو، جغد، کمر کولی، سسک ، فاخته، زرد پره ، دارکوب و پری شاهرخ اشاره داشت.

وجود وحوشی همچون کل و بز ، قوج و میش و گوشتخوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال ، کفتار ، تشی و گورکن همچنین زیست پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب طلایی، جاذبه های جانوری منطقه لشگر را دو چندان کرده است.

این منطقه دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان کوهستانی است و گیاهان دارویی همچون کلاه میر حسن ، گون ، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گلکه، شکر تیغال، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگر گونه های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان در آن فراوان دیده می شود.