رشته های علوم انسانی در دانشگاه پیام نور کاهش می یابد

رئیس دانشگاه پیام نور همدان بیان اینکه رویکرد جدید دانشگاه ایجاد رشته های دارای بازار کار است و بر این مبنا رشته های فنی مهندسی افزایش و علوم انسانی کاهش می یابد، گفت: سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان چهار متر و 19 سانتی متر است.       […]

رئیس دانشگاه پیام نور همدان بیان اینکه رویکرد جدید دانشگاه ایجاد رشته های دارای بازار کار است و بر این مبنا رشته های فنی مهندسی افزایش و علوم انسانی کاهش می یابد، گفت: سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان چهار متر و 19 سانتی متر است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، صفی‌الله صفایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه پیام نور 30 درصد از دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده و رویکرد جدید افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای سطح علمی اعضای هیات علمی است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان با بیان اینکه امسال 951 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور این استان در مقطع ارشد در دانشگاه های دولتی مورد پذیرش قرار گرفتند، افزود: رشته های کارشناسی ارشد در پیام نور همدان از 9 رشته در سال 92 به 39 رشته در سالجاری رسیده است و افزایش 20 رشته دیگر نیز در برنامه این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه امسال 6 هزار و 600 دانشجوی جدید الورود در دوره کارشناسی و 521 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور شدند، بیان کرد: ظرفیت دانشگاه پیام نور همدان پذیرش 22 هزار دانشجو در مقاطع مختلف است ولی هم اینک 16 هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

صفایی با بیان اینکه رویکرد جدید دانشگاه ایجاد رشته های دارای بازار کار است و بر این مبنا رشته های فنی مهندسی افزایش و علوم انسانی کاهش می یابد، گفت: سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان چهار متر و 19 سانتی متر است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان با اشاره به اینکه فراهم شدن زمینه تحصیل دانشجویان در رشته های مورد نظر بدون شرکت در آزمون نشان از توسعه یافتگی یک کشور است، عنوان کرد:  این موضوع در ایران نیز فراهم شده و دانشجویان فوق دیپلم و افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی می توانند برای تحصیل در رشته مورد علاقه تا 24 آبانماه به مراکز پیام نور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ضروری نبودن حضور در کلاس و امکان تحصیل در 2 رشته متفاوت به صورت همزمان از مزایای دانشجویان دانشگاه پیام نور است، در ادامه گفت: در سال تحصیلی گذشته چهار میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان پرداخت شده است.

صفایی در مورد زوج و فرد شدن انتخاب واحد دانشجویان اظهار کرد: این اتفاق در راستای کاهش هزینه ها بوده است اما اگر دانشجویی هر تعداد  واحد بخواهد بردارد به آن ارائه خواهد شد و اگر با مشکلی مواجه شد می تواند به رئیس دانشگاه مراجعه کند.

گفتنی است: دانشگاه پیام نور استان همدان دارای 130 عضو هیات علمی، 39 استادیار، سه دانشیار فعال در 238 رشته تحصیلی است.