نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری پایین‌تر است

گروه جامعه: معاون استاندار همدان گفت: نرخ بیکاری استان همدان دو درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.     به گزارش خبرنگار “فردای همدان” رضا قیاسی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان عنوان کرد: طبق آمار گیری نفوس و مسکن نرخ شهرنشینی در کشور 71 و روستانشینی 29 درصد بوده ولی میزان روستانشینی در […]

گروه جامعه: معاون استاندار همدان گفت: نرخ بیکاری استان همدان دو درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان” رضا قیاسی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان عنوان کرد: طبق آمار گیری نفوس و مسکن نرخ شهرنشینی در کشور 71 و روستانشینی 29 درصد بوده ولی میزان روستانشینی در همدان 49 درصد و میزان شهرنشینی 51 درصد است که این مسئله باعث خرسندی است.

 

وی ادامه داد: این موضوع وظیفه ما را مضاعف می‌کند تا حمایت‌ها از روستاها بیشتر شود و از سیل جمعیت از روستا به شهر جلوگیری شود که امر با اشتغال‌زایی در روستا و حمایت از روستاییان ممکن است.

 

معاون استاندار ابراز کرد: برخی روستاهای استان همدان در زمینه تولید لباس، قطعات ماشین آلات کشاورزی و سلاح برای وزارت دفاع تولیداتی دارند که این نشان دهنده پیشرفته بودن روستاهای ما است.

 

قیاسی بیان کرد: نرخ مشارکت در استان همدان یک درصد از میانگین کشوری بالاتر و نرخ بیکاری 8.5 درصد همدان دو درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

 

وی ادامه داد: نرخ رشد جمعیت استان همدان 64 صدم درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد مهاجر فرستی استان در دو دهه گذشته کاهش پیدا کرده است و با تربیت درست منابع انسانی و ایجاد اشتغال می‌توانیم این آمار را کاهش دهیم و از خروج نیروهای تحصیل کرده از استان جلوگیری کنیم.

 

معاون استاندار اظهار کرد: امسال 680 هزار تن گندم در استان همدان تولید شده که تاکنون 530 هزار تن آن خریداری شده و معادل 400 میلیارد تومان پرداخت شده است و از این میان 279 میلیارد تومان پول گندم کشاورزان استان همدان باقی مانده که این مقدار به زودی پرداخت خواهد شد.