مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد:

توزیع ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن کود شیمایی در شهرستان همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: تاکنون ۸۰ درصد از سهمیه کودی همدان معادل ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن بین کشاورزان توزیع و به محصولات زراعی پاییزه و باغی شهرستان تخصیص داده شده است.

به گزارش فردای همدان، رحمان ایرانپور اظهار کرد: از ابتدای سال‌ زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تاکنون حدود ۱۳ هزار تن انواع کودهای شیمیایی شامل ۹ هزار و ۲۰۰ تن کود ازته، ۳ هزار تن فسفاته و ۸۰۰ تن پتاسه به محصولات زراعی و باغی تخصیص یافته است.

وی گفت: به عبارتی ۸۰ درصد از سهمیه کودی همدان معادل ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن بین کشاورزان توزیع و به محصولات زراعی پاییزه و باغی شهرستان تخصیص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان بیان کرد: این مقدار کود توزیعی در شهرستان بر اساس سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی برای ۶۷ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی است.

وی در ادامه يادآور شد: ۹ کارگزار فعال در بخش مرکزی و شراء شهرستان همدان عملیات توزیع کودهای کشاورزی را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورز بر عهده دارند.

ایرانپور همچنین تصریح کرد: کشاورزان و باغداران با ثبت اطلاعات زراعی و باغی خود در سامانه پهنه‌بندی مراکز جهاد کشاورزی، کود مورد نیاز خود را پس از تایید در سامانه پایش کودی از کارگزاری‌های مربوطه تحویل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کود شیمیایی محصولات بهاره برای سیب زمینی، یونجه، ذرت و … نیز با برش تخصیص یافته است گفت: این میزان هزار و ۶۷۲ تن اوره، ۹۸۹ تن فسفات و ۴۷۰ تن کود پتاس در زمان فعال شدن و تعیین نرم کود به تفکیک هر محصول، توسط مراکز جهاد کشاورزی ثبت و تایید خواهد شد.