شاخص مقاومت ساختمان در استان نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: شاخص مقاومت ساختمان در استان همدان نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد و باید با همکاری مجموعه مدیران، بخشداریها و دهیاریها با ترغیب مردم به مقاوم سازی و نوسازی مساکن روستایی این شاخص را ارتقا بخشید.

به گزارش فردای همدان، بررسی روند مقاوم سازی مساکن روستایی و اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن شهرستان همدان در جلسه ای با حضور فرماندار همدان، مدیرکل بنیاد مسکن استان، مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان، معاونان، بخشداران و دهیاران، اعتبارات عمرانی حوزه بنیاد کاری مسکن و همچنین مباحثی چون بازنگری طرح ها هادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان پس از ارائه گزارش از سوی بخشداران مرکزی و شراء و دهیاران، ضمن پاسخگویی به سوالات، برنامه های بنیاد مسکن استان را در سال جاری تبیین کرد.

رضایی ضمن اشاره به آمار مقاوم سازی مساکن روستایی در کشور و استان مرکز مقاومت ساختمان مسکن روستایی را در استان همدان 68% اعلام کرد و با توجه به اینکه این شاخص در کشور 53% اظهار داشت: شاخص مقاومت ساختمان در استان همدان نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد و باید با همکاری مجموعه مدیران، بخشداریها و دهیاریها با ترغیب مردم به مقاوم سازی و نوسازی مساکن روستایی این شاخص را ارتقا بخشید.

گفتنی است؛ مدیران هم با اشاره به شعار سال و جمعیت ماندگاری روستایی به عنوان قطب تولید در کشور، مقاوم سازی مسکن را از مهمترین عوامل ماندگاری روستاییان برشمردند.