وسیله نقلیه جاده‌ای برای رسیدن به مقصد است؛ نه زورآزمایی/ پرونده نقاط حادثه‌خیز استان در نیمه اول سال بسته می‌شود

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه جاده و خودرو جسم بی جان است که در دست راننده‌ها است، گفت: متاسفانه در بین راننده ها هستند افرادی که مسائل ایمنی و حمل و نقل را رعایت نمی کنند و توجه ندارند وسیله نقلیه جاده صرفا وسیله ای برای رسیدن به مقصد است و برای زورآزمایی نیست.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، مهرداد آهکی در همایشی به مناسبت 7 اردیبهشت‌ماه، “روز ایمنی حمل و نقل”، اظهار داشت: کسب رتبه دوم کشوری در کاهش مصدومین حوادث رانندگی نشانگر تلاش های جهادی و اقدامات موثر عوامل راهداری استان برای ارتقاء ایمنی راه ها است و این اداره کل در سال جدید نیز با تمامی توان و ظرفیت خود برای افزایش ایمنی محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان اقدام خواهد نمود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۰ پروژه در بخش های مختلف راهداری و حمل و نقل در دست اقدام است که پروژه های رفع نقاط حادثه خیز جزء اولویت ها و بطور ویژه پیگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۲ نقطه حادثه خیز مصوب در محورهای استان شناسایی شده بود که ۳۱ نقطه آن در سال ۱۴۰۲ بطور کامل رفع و اصلاح شد، عنوان کرد: تلاش داریم در نیمه اول سال جاری پرونده نقاط حادثه خیز را ببندیم.

آهکی با اشاره به روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر، ادامه داد: ایمن سازی و ساخت قطعه پایانی سامانه روشنایی گردنه اسدآباد و گذاشتن نیوجرسی در این محور از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان با تاکید بر اینکه کاهش سوانح جاده ای از وظایف اصلی ما است، گفت: سالی بیش از ۲۰ هزار کشته و 30 برابر آمار مجروحین در حاده های کشور نشان دهنده وجود مشکلات است.

وی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان در استان همدان ظرف یکسال گذشته هزینه شده است، افزود: با همکاری تمامی ادارات، ارگانها و دستگاه های دولتی اما شاهد پایین آمدن آمار کشته شدگان و سوانح جاده ای نیستیم.

آهکی در پایان با بیان اینکه جاده و خودرو جسم بی جان است که در دست راننده ها می باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین راننده ها هستند افرادی که مسائل ایمنی و حمل و نقل را رعایت نمی کنند و توجه ندارند وسیله نقلیه جاده صرفا وسیله ای برای رسیدن به مقصد است و برای زورآزمایی نیست.