خرید بیش از 800میلیارد ریال تجهیزات پزشکی دریک سال اخیر/ توسعه هم جانبه تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در سال گذشته  دو هزار و 600 مجوز خرید تجهیزات پزشکی برای  مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه صادر شده است، گفت: بیش از 820 میلیارد ریال  با احتساب دستگاه‌های دریافتی از هیئت‌امنا برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

دکتر رسول سلیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار فردای همدان، با بیان اینکه در سال گذشته  دو هزار و 600 مجوز خرید تجهیزات پزشکی برای  مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه صادر شده است، گفت: بیش از 820 میلیارد ریال  با احتساب دستگاه‌های دریافتی از هیئت‌امنا برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

وی از نصب و راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن 128 اسلایسی بیمارستان بعثت خبر داد و افزود: با نصب این دستگاه خدمات پیشرفته‌تر  و بهتری به بیماران در حوزه پرتونگاری  ارائه می شود.

معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در راستای  دسترسی بیشتر مردم به خدمات باکیفیت درمانی  دستگاه سی‌تی‌اسکن 32 اسلایسی به همراه انژکتور در بیمارستان اکباتان نصب شده است، افزود: همچنین در سال گذشته دستگاه دزی متری وفیکسیشن  در مرکز جامع سرطان نصب گردید.

با اشاره به نصب دستگاه لاپاراسکوپی  در بیمارستان‌های بعثت، بهار و علی مرادیان نهاوند، گفت: بخش «ال. دی. آر» بیمارستان علیمرادیان نهاوند، بخش ناباروری بیمارستان امام رضا (ع) کبودرآهنگ و مهر ملایر، بخش اورژانس بیمارستان مهر ملایر، ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه، اتاق عمل جنرال بیمارستان سینا نیز از اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای بی‌نصیب نماندند.

معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دستگاه ماموگرافی  در کلینیک امام خمینی نهاوند خریداری و نصب شده است، عنوان کرد: باتوجه‌به اهمیت دستگاه ونتیلاتور؛ دو بیمارستان مهر ملایر و اکباتان همدان به دستگاه ونتیلاتور مجهز شدند.

دکتر  سلیمی  با اشاره به نصب دستگاه سونوگرافی در بیمارستان‌های ملایر و شهید سلیمانی تویسرکان، گفت: همچنین دستگاه سی آرم  برای بیمارستان اکباتان خریداری و نصب شده است.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی دستگاه دیالیز  در بیمارستان شهید بهشتی، سینا، بعثت، شهید قدوسی ملایر و ولیعصر رزن گفت: بیمارستان‌های اکباتان و شهید سلیمانی تویسرکان هم به دستگاه رادیوگرافی دیجیتال مجهز شدند.

خبرنگار: عطیه صفی زاده