حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان در شورای آموزش و پرورش کبودرآهنگ

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ با حضور ائمه جمعه شهرستان کبودراهنگ و گل تپه، فرماندار شهرستان، نماینده شهرستان، مدیرکل نوسازی مدارس استان و سایر اعضا در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، شیرازیانی، مدیرکل نوسازی مدارس استان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان کبودراهنگ اظهار داشت: نسبت به سال گذشته اعتبارات شهرستان افزایش پیدا کرده و کارهای خوبی در شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان برای استخر دانش آموزی و ۱ میلیارد برای پیست دو و میدانی در نظر گرفته شده است، افزود: اعتباراتی برای مدارس روستاهای اورقین، گنده جین، آق تپه و آق کند در نظر گرفته شده است که سعی بر آن است امسال این پروژه ها تکمیل گردد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان بیان کرد: اعتباراتی برای تجهیزات مدارس، آسفالت مدارس و ایزوگام مدارس نیز در نظر گرفته شده است.

اسدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز از زحمات یک ساله اعضای شورای آموزش و پرورش تشکر نمود و برنامه آموزش و پرورش شهرستان را برای سال آتی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم » و سند تحول بنیادین تبیین نمود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کبودراهنگ با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری، ادامه داد: مشارکت مردم یعنی توان مالی، توان فکری و توان ابتکاری.

وی افزود: اولویت آ‌موزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین مشارکت مردم در تمامی برنامه های آموزش و پرورش است.

اسدی عنوان کرد: هدف، اداره شورایی مدرسه مبتنی بر خرد جمعی است که با مشارکت مناسبی بین کادر آموزشی، دانش آموزان، خانواده و جامعه محلی محقق خواهد شد و همه این عناصر در تصمیم گیری های مدرسه دخیل خواهند بود و مدرسه بعنوان “کانون پیشرفت محله” در جامعه محلی اثرگذار خواهد بود و در این راستا همه ارگان ها باید همکاری لازم برای دستیابی به این موضوع را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ حجت الاسلام باقری نیز در ادامه خبر از دریافت مجوز مدرسه معارف دخترانه در شهرستان را داد و گفت: در هفته معلم جایگاه معلم در بین جامعه تبیین شود و منزلت معلم باید در همه جا حفظ شود.

امام جمعه گل تپه حجت الاسلام راثی بیان کرد: علم و دانش است که قدرت می آورد و جهت پیشرفت و ‌ارتقای منطقه به آموزش و پرورش توجه شود و کمک کنند تا دانش آموزان شهرستان از نظر علمی ارتقا یابند.

توسلی، نماینده مردم شریف کبودراهنگ و بهار با اشاره به ایجاد شهرک های صنعتی در شهرستان بیان کرد: رشته های هنرستانی باید در راستای تأمین نیروی انسانی این شهرک ها قدم بردارند و از اداره کل نوسازی درخواست کرد که تجهیزات جدید برای هنرستان های شهرستان اختصاص دهد.

وی در ادامه گفت: برای شهرستان سال های گذشته اعتبارات کمی در نظر گرفته شده و باید مسئولین استان جهت جبران گذشته اعتبارات ویژه ای برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان در نظر بگیرند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در پایان خاطرنشان کرد: باید برای رشته های هنرستانی تجهیزات به روز در نظر گرفت و به دنبال این هستیم که تجهیزات رشته های هنرستانی را به روز کنیم و همچنین تمامی اقشار مردم در هفته معلم باید از معلمان تقدیر بعمل آورند.