شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش شمار پزشکان متخصص در همه شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: این پزشکان به صورت مستمر و شبانه‌روزی حضور دارند و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

به گزارش فردای همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: توسعه متوازن و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: حضور پزشکان بومی در همدان و جذب نیروهای جدید متخصص و فوق‌تخصص بخش زیادی از کمبودها را رفع کرده و هم اینک همه مراکز درمانی استان همدان دارای متخصص رادیولوژی خانم است.

وی از افزایش بی‌سابقه نیروی متخصص در شهرستان بهار خبر داد و گفت: ۲۸ متخصص در رشته‌های ارتوپدی، قلب و عروق، زنان و زایمان، آسیب‌شناسی، داخلی، عفونی، بیهوشی، پوست، اورولوژی، رادیولوژی، روان‌پزشکی و کودکان در این شهرستان حضور دارند.

دکتر مجذوبی بیان کرد: برای نخستین بار در شهرستان بهار پزشک متخصص ارتوپد جذب شده و خدمات تخصصی ارتوپدی در این شهرستان به مردم ارائه می شود همچنین تعداد نیروهای متخصص در رشته‌های قلب و عروق، اورولوژی و آسیب‌شناسی افزایش چشمگیری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با وجود فاصله کم شهرستان بهار تا همدان تمام متخصصین در این شهرستان حضور دارند و آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی عنوان کرد: ۳۴ نیروی متخصص در شهرستان تویسرکان در رشته‌های مغز و اعصاب، روان شناسی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، گوش ،حلق و بینی، کودکان، رادیولژی جراح عمومی به بیماران به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر مجذوبی ادامه داد: تا ۲ سال گذشته این شهرستان از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، جراح مغز و اعصاب بی بهره بود اما در حال حاضر ظرفیت نیروی متخصص در بیشتر رشته‌ها افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند هم از پزشکان متخصص برای تمام رشته‌های تخصصی بهره می‌برد و تعداد نیروهای متخصص ارتوپدی از یک به سه نفر در ۲ سال اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: هم اینک همه خدمات تخصصی طب فیزیکی و توان‌بخشی، روان‌شناسی، زنان و زایمان، بی‌هوشی، پوست و مسمومیت در ۲ بیمارستان نهاوند به مردم ارائه می‌شود.

مجدوبی بیان کرد: برای نخستین بار در ملایر علاوه بر حضور همه متخصصان در رشته‌های مختلف و ارائه خدمات فوق تخصصی، خدمات تخصصی دندان‌پزشکی دهان و دندان، درمان ریشه، جراح فک و صورت، رادیولوژی پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از انجام خدمات تخصصی ناباروری در ملایر خبر داد و گفت: همه خدمات مربوط به ناباوری، زنان و زایمان و روان شناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و سایر شهرستان‌های استان هم ظرفیت پزشکان متخصص به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

به گفته وی افزایش نیروهای متخصص و حضور متخصصان در شهرستان‌های استان همدان سبب کاهش هزینه درمان، کاهش اتلاف وقت بیماران و افزایش دسترس‌ بیماران به خدمات بهداشت و درمان شده است.