روشنایی گردنه زاغه ملایر آماده بهره‌برداری

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز بهره برداری سیستم روشنایی گردنه زاغه در محور همدان-ملایر بطول ۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی، اظهار داشت: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محورهای پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می آمدکه سالانه شاهد تصادفات رخ به رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) بطول ۳/۵ کیلومتر در گردنه زاغه پایان رسید.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: با اشاره به فرسوده بودن سیستم های روشنایی موجود در گردنه زاغه گفت: بمنظور ارتقاء ایمنی و رفع خاموشی های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه های ایمن استان همدان محسوب می شود.