دستگاه اوزون‌زنی در تصفیه‌خانه شیخی‌جان نصب می‌شود

استاندار همدان از نصب دستگاه اوزون‌زنی در تصفیه‌خانه شیخی‌جان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در بازدید از تصفیه‌خانه شیخی‌جان، اظهار داشت: دستگاه‌ اوزون‌زنی با حمایت و قول مساعد وزیر محترم نیرو برای تأمین اعتبار مورد نیاز نصب خواهد شد.

استاندار همدان افزود: پروژه انتقال آب از سد تالوار که در طول ۱۷ سال فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشت در دولت مردمی، با دستور اکید رئیس‌جمهور و حضور جهادی و انقلابی وزیر نیرو در کمترین زمان ممکن در مدت ۶ ماه به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه با همت دولت تصفیه‌خانه پیشرفته و عظیم شیخی‌جان در مدت یکسال احداث شد، بیان کرد: معاونین وزیر نیرو دو ماه در زمان بحران آب بصورت شبانه‌روز در استان حضور داشتند و امور را پیگیری می‌کردند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: با بررسی‌های دانشگاه علوم‌پزشکی و آزمایشگاه وزارت نیرو و آزمایشگاه‌های استانی و کشوری معتبر نتایج به سلامت آب منتهی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه آرسنیک آب انتقالی پس از تصفیه‌ به حد صفر می‌رسد در حالی که حد مجاز استاندارد جهانی آرسنیک ۱۰ است، گفت: آب شرب با تأیید مراجع ذی‌صلاح سالم، بهداشتی و استاندارد است و در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت، پروژه‌های انتقال آب بسیاری را در سطح کشور به نتیجه رسانده که همدان نیز در زمره همین اقدامات است، در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در تمامی عرصه‌ها، پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته را تکمیل کرده است.