افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتبال کوی اندیشه

زمین چمن مصنوعی فوتبال شهرک اندیشه همدان به همت شهرداری منطقه سه همدان با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید‌.

به گزارش فردای همدان، زمین چمن مصنوعی فوتبال کوی اندیشه به همت شهرداری منطقه ۳ همدان با حضور امام جمعه، شهردار، عضو شورای شهر، مدیر منطقه سه و جمعی دیگر از مسئولان افتتاح شد.

محمدرضا فیضی‌منش در این مراسم با باین اینکه این فضای ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال و در مدت سه ماه به بهره‌برداری رسید تا بار دیگر نشانگر سرعت خدمت‌رسانی در این منطقه باشد، اظهار داشت: منطقه سه شهرداری همدان در سال‌های گذشته همواره در اجرای پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار در مدت زمان مناسب موفق عمل کرده که این موضوع با رضایت شهروندان همراه بوده است.

مدیر شهرداری منطقه سه همدان افزود: سال گذشته خدمات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف عمرانی، رفاهی، فرهنگی و غیره در سطح منطقه سه ارائه شده است که قطعا اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از این اقدامات موجب افزایش اعتماد و امیدافرینی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم اجتماعی، ترویج و توسعه فرهنگ ورزش و کشف استعدادهای ورزشی، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت در دستور کار بوده است، بیان کرد: این موضوع با احداث زمین‌های چمن تحقق یافته است.

فیضی‌منش با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های تاثیر‌گذار برای شهروندان همواره در دستور کار بوده است، گفت: ایجاد مکانی برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان، جوانان و ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم، از جمله اهداف شاخص اجرای پروژه‌های ورزشی است.

مدیر شهرداری منطقه سه همدان با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای ورزشی در پرورش استعدادها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار است، عنوان کرد: سال گذشته دو زمین چمن مصنوعی به مرحله بهره‌برداری رسیده و در سال جاری نیز آغاز افتتاح‌ها در سطح منطقه با یک پروژه ورزشی است که اتفاق مبارکی به شمار می‌رود.

امسال شهرداری بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه تدارک دیده است

سيد مسعود حسينی در ادامه مراسم افتتاح زمين چمن فوتبال كوي انديشه با بیان اینکه امیدواریم افتتاح این پروژه در طلیعه عید فطر خبر خوبی برای مردم منطقه کوی اندیشه باشد اظهار کرد: امیدواریم امسال در ادامه نیز شاهد پروژه های اثرگذار در شهر همدان باشیم.

شهردار همدان با اشاره به اینکه امسال شهرداری بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه تدارک دیده که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن یعنی تقریبا ۵۸ درصد عمرانی است، افزود: امیدواریم این بودجه با تلاش همکاران محقق شود و پروژه‌های در نظر گرفته شده اثرگذاری خاص خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری رقمی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان تدارک دیده است، عنوان کرد: می‌طلبد با همکاری و سیاستگذاری موجود در استان حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری، برای سالهای آتی شکل گیرد چراکه اگر سرمایه‌گذاری محقق نشود، در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و … مشکل خواهیم داشتیم.

حسینی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری رقم خورده است، گفت: اولین سرمایه‌گذاری را امسال در حوزه پسماند با محوریت استانداری و معاونت اقتصادی، خواهیم داشت که بالغ بر ۸۰ میلیون یورو است که تا چند روز آینده مصوبه شورا را بگیریم، تفاهمنامه امضا می‌شود.

شهردار همدان با اشاره به جمع‌آوری آب‌های سطحی از منطقه زمین‌شهری و شهرک اندیشه، عنوان کرد: سال گذشته به واسطه دعوتی که هیات امنای مسجد امام حسن (ع) از شهرداری و شورای شهر همدان داشتند، بازدیدی از این منطقه داشتیم و مسائلی را مطرح کردند و امروز آمدیم و بار دیگر بررسی کنیم کدام یک از تقاضاهای موجود در منطقه انجام شده و کدام موارد باید تسریع داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بود که یک شب، پنج دقیقه باران تندی در شهر بارید و در منطقه زمین شهری و شهرک اندیشه بیش از ۲۰۰ منزل منطقه زیر آب رفت، گفت: زیرزمین‌ها و خانه ها درگیر آب شد که طبیعتا نارضایتی بسیاری در پی داشت‌.

حسینی با اشاره به اینکه ساعت سه شب در این منطقه حضور یافتیم، اظهار داشت: ما آن روز جمع‌آوری آب‌های سطحی را در دستور کار قرار دادیم و امسال با وجود حجم بالای بارش اما حادثه‌ای را شاهد نبودیم.

شهردار با بیان اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی تقاضای چندین ساله مردم منطقه کوی اندیشه و زمین شهری بود که خوشبختانه اجرایی شد، افزود: این پروژه یکی از پروژه‌هایی بوده که زندگی عادی را به مردم بازگردنده است.

وی با اشاره به اينكه در محوطه روبروي مسجد كوي انديشه آسیب‌های اجتماعی را شاهد بودیم که اقدام عمرانی در آنجا نیز انجام شده است، بیان کرد: امروز زمین چمن را تقدیم مردم کوی اندیشه کردیم که افرادی می‌گفتند باور نمی‌کردیم اینجا به زمین چمن فوتبال تبدیل شود.

حسینی با بیان اینکه کودکان کوی اندیشه بی‌صبرانه منتظر افتتاح این زمین فوتبال بودند و امروز این اتفاق افتاد و به دنبال آن شاهد شور و نشاط در این منطقه خواهیم بود،، عنوان کرد: امام جمعه تاکید ویژه دارند که در محلات به ورزش توجه شود و ما نیز در این راستا دغدغه‌هایی را داشیم.

شهردار همدان با بیان اینکه طی دو سالی اخیر ۵۰ درصد به زمین‌های فوتبال در شهر اضافه کردیم، گفت: ۳۵ زمین فوتبال در شهر همدان داریم که طی این دو سال اخیر با ورود ما به شهرداری ۱۳ زمین اضافه شده که تقریبا ۵۰ درصد زمین‌هایی که تاکنون به ثمر نشسته است و همچنین چند زمین فوتبال هم داریم و اجرایی و تقدیم مردم شهر همدان خواهیم کرد.

وي با بيان اينكه امسال به حوزه ورزش محلات و ورزش همگانی اهتمام بيشتري خواهيم داشت، در پایان خاطرنشان کرد: با حضور در كوي انديشه، مردم تقاضاي گل‌كاري و رنگ‌آميزي جداول و… را براي پارك مجاور اين زمين فوتبال داشتند كه آن را نيز مدنظر قرار خواهيم داد.