معاون تربیت بدنی و سلامت استان:

جام رمضان، تلفیق فعالیت های بدنی، اخلاق و معنویت

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه جام رمضان تلفیقی از فعالیت های بدنی، اخلاق و معنویت است، از برگزاری 25 دوره مسابقات جام رمضان در رشته های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان و با حضور 2650 ورزشکار خبر داد.

به گزارش فردای همدان، شهرام بخشی گفت: جام ورزشی رمضان یکی از دستاوردهای فرهنگی در حوزه عمومی ورزش بویژه دانش آموزی است که مبتنی بر باورهای دینی و اعتقادی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته است که شاهد گسترش هر ساله این مسابقات نیز هستیم و بهترین مزیت آن نسبت به سایر مسابقات همراهی خانواده ها در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از افطار است که معمولا نسبت به سایر ایام فراغت بیشتری دارند.

بخشی افزود: فعالیت های ورزشی در مدارس یک دغدغه مشترک بین آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان بوده و در این راستا مهمترین کمک برای متولیان آموزش و پرورش، والدین هستند.

وی ادامه داد: مسابقات جام رمضان بر اساس راهکار 1-7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر فراهم آمدن مدرسه و فضاهای ورزشی به عنوان کانون کسب تجربیات محله و استفاده خانواده ها از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش برنامه ریزی و اجرا شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اجرای این برنامه ها و مدیریت اثر بخش در مسیر کیفیت بخشی فعالیت های ورزشی بتوانیم جهت تحقق اهداف و ماموریت های مندرج در سند تحول بنیادین گام های موثری برداریم.