پژوهش و فعالیت در زمینه‌ هوش مصنوعی؛ مأموریت دانشگاه صنعتی همدان

استاندار همدان گفت: پژوهش و فعالیت در زمینه‌ی هوش مصنوعی که در آینده نیز نقش بیشتری در جامعه پیدا می‌کند و جایگزین عوامل انسانی برای کاهش خطاهای سیستمی و ساختاری خواهد بود، به عنوان یک مأموریت به دانشگاه صنعتی همدان داده شده است.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با اعضای هیأت رئیسه‌ی دانشگاه صنعتی همدان، اظهار داشت: در دانشگاه صنعتی همدان تبدیل علم به محصول و کالا و ارتباط نزدیک با مراکز و واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی از نکات و راهبرد‌های حائز اهمیت است که باید بیش‌از پیش دنبال شود.

استاندار همدان افزود: تأثیر دانشگاه در افزایش کیفیت محصولات، بهره‌وری و دانش‌بنیان‌کردن تولید، امری ضروری است و دانشگاه صنعتی همدان در این مسیر نقش بی‌بدیلی دارد.

وی بیان کرد: پژوهش و فعالیت در زمینه‌ی هوش مصنوعی که در آینده نیز نقش بیشتری در جامعه پیدا می‌کند و جایگزین عوامل انسانی برای کاهش خطاهای سیستمی و ساختاری خواهد بود، به عنوان یک مأموریت به دانشگاه صنعتی همدان داده شده است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه گفت: در استان همدان منابع معدنی بسیاری وجود دارد که بهره‌برداری از آنها مستلزم استفاده از علم و دانش به‌روز و کارآمد است.

استاندار همدان در این جلسه از مردم شریف استان برای حضور پُرشور و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی و خاطرنشان کرد: برای داشتن چنین مردم بصیر، ولایتمدار و دینداری خدا را شکر می‌کنیم.