محرم فرصت بازخواني فرهنگ ايثار و الگوهاي جوانمردي شيعه است

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان با تاکيد بر حذف بدعتهاي عزاداري براي سيدالشهدا که منجر به وهن دين مي شود، گفت: محرم فرصت بازخواني فرهنگ ايثار و معرفي الگوهاي آزاديخواهي و جوانمردي شيعه است.       به گزارش “فردای همدان”، محمدابراهيم الهي تبار در ستاد نکوداشت هفته پدافند غيرعامل اظهار کرد: بايد در ايام […]

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان با تاکيد بر حذف بدعتهاي عزاداري براي سيدالشهدا که منجر به وهن دين مي شود، گفت: محرم فرصت بازخواني فرهنگ ايثار و معرفي الگوهاي آزاديخواهي و جوانمردي شيعه است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدابراهيم الهي تبار در ستاد نکوداشت هفته پدافند غيرعامل اظهار کرد: بايد در ايام محرم و صفر بويژه روزهاي تاسوعا و عاشورا با بهره گيري از ظرفيت هاي ديني و فرهنگي زيبايي هاي دين مبين اسلام را به خوبي به نمايش گذاشت.

وي اضافه کرد: بايد در ماه محرم حماسه عاشورا و ويژگي هايي نظير شجاعت، ايثار، عهد و وفاداري سيدالشهدا (ع) و 72 تن از ياران باوفايش را به عنوان الگوهاي بي همتاي آزاديخواهي و استکبار ستيزي به خوبي تبيين کرد.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان اظهار کرد: نبايد اجازه داد بدعت هايي که جامعه اسلامي از آن نفرت دارد وارد آئين هاي عزاداري شود.

الهي تبار افزود: گروهک تکفيري داعش صحنه هاي را به نام دين تبليغ مي کند که افکار عمومي نسبت به اين صحنه هاي دلخراش واکنش منفي نشان داده است.

وي اضافه کرد: اقدامها و فجايعي که اين گروهک تروريستي به نام دين در حال انجام هستند به هيچ وجه قابل دفاع نيست و نبايد از اين بدعت ها حمايت کرد.

وي اظهار کرد: مردم با خلوص نيت و با هدف استحکام و ماندگاري پرچم اسلام و زنده نگهداشتن محرم و عاشورا در عزاداريها حضور مي يابند.

معاون استاندار همدان تاکيد کرد: بايد برخي از بدعت هايي که در آئين هاي عزاداري وجود دارد کنار گذاشت چون اين گونه اقدام ها نه تنها کمکي به مقبوليت تشييع و معرفي اين مذهب نمي کند بلکه موجب شيعه هراسي مي شود.

الهي تبار گفت: هيات هاي مذهبي و عزادارن حسيني در همدان اقدامهاي خوبي براي حذف بدعتها کرده اند و تنها در 2 نقطه استان اشکالاتي وجود داشت که با همکاري نهادهاي فرهنگي، شوراي تامين و عوامل انتظامي بدعت ها در حال حذف شدن است.

وي با ذکر اينکه دهه اول محرم به عنوان امر به معروف و نهي از منکر نامگذاري شده است بيان کرد: نبايد فريضتين کوچک شمرده شوند.

معاون استاندار همدان اضافه کرد: بايد مسئولان و مردم حق خود نسبت به حکومت و حق حکومت نسبت به مردم را بدانند که اين موضوع در قانون اساسي ذکر شده است.

الهي تبار افزود: اجراي قانون اساسي بهترين شيوه و روش براي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منکر است.