350 بانوی همدانی در گرامیداشت روز جهانی پیاده روی شرکت کردند

گروه ورزش: 350 بانوی همدانی روز یکشنبه در گرامیداشت روز جهانی پیاده روی مسافت یک کیلومتری را پیمودند.     به گزارش “فردای همدان”، نایب رئیس هیات ورزش های همگانی همدان دراین باره با بیان اینکه بانوان ورزشکار مسیر میدان قائم (عج) تا بلوار جوان را با انجام حرکت های ورزشی پیمودند افزود: بانوان شرکت […]

گروه ورزش: 350 بانوی همدانی روز یکشنبه در گرامیداشت روز جهانی پیاده روی مسافت یک کیلومتری را پیمودند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، نایب رئیس هیات ورزش های همگانی همدان دراین باره با بیان اینکه بانوان ورزشکار مسیر میدان قائم (عج) تا بلوار جوان را با انجام حرکت های ورزشی پیمودند افزود: بانوان شرکت کننده در این همایش پیاده روی عضو 22 ایستگاه ورزش صبحگاهی هستند که در انتهای مسیر زیر نظر مربیان نیز به انجام حرکت های مختلف ورزشی پرداختند.

مریم روحی با بیان اینکه ورزش پیاده روی ساده و بدون نیاز به آموزش خاص است گفت: معابر منتهی به منطقه گردشگری عباس آباد، بلوار ارم، پارک بزرگ مردم و پارک ارم در کنار سایر پارک های سطح شهر بهترین مکان برای انجام ورزش پیاده روی است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه بانوان به فعالیت های ورزشی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 برنامه ورزشی ویژه بانوان برگزار شده که هدف ما توجه جدی بانوان به ویژه زنان خانه دار به انجام فعالیت های ورزشی است.

نایب رئیس هیات ورزش های همگانی همدان در ادامه بیان کرد: هم اکنون 22 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح شهر همدان فعال است و روزانه بیش از 500 بانوی ورزشکار در این ایستگاه ها زیر نظر مربیان تمرین ورزش می کنند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 هزار ورزشکار رشته های همگانی به صورت سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته اند که از این تعداد 10 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی دلیل گرایش بانوان به ورزش های همگانی را ویژگی های جسمانی خاص رشته های همگانی عنوان کرد و افزود: آمادگی جسمانی و ایروبیک، استپ، بادی بالانس، تمرینات قدرتی یا کار با دستگاه، پیلاتس، یوگا، تی آر ایکس (تمرین قدرتی با بند) و بادی پامپ عنوان کرد.

تاکنون بیش از 30 برنامه پیاده روی در سطح استان همدان برگزار شده است.