در سال گذشته رخ داد؛

آزادی ۲۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی توسط ستاد دیه استان

استاندار همدان از آزادی ۲۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته توسط ستاد دیه استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست هیأت امنای ستاد دیه استان اظهار داشت: نگاه انسانی، اعتقادی، دینی و ملی ما این است که تمام توانمان را برای آزادی افراد بدون تقصیر از زندان بکار بگیریم.

استاندار همدان افزود: همه باید تلاش کنیم که افراد خیّر در حوزه‌های مختلف، بیشتر برای کمک به آزادی زندانیان ترغیب شوند.

وی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان که یکی از اقدامات قانونی مؤثر و خوب است، باعث کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: از زحمات اعضای محترم ستاد دیه که برای آزادی زندانیان بدون تقصیر تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان عنوان کرد: در این جلسه گزارشات خوبی ارائه شد که از آن جمله می‌توان به اعطای مرخصی به یک‌هزار و ۱۷۰ نفر واجد شرایط برای گذراندن ایام نوروز در کنار خانواده‌های خود اشاره کرد.

وی گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه، در سال گذشته ۸۴ درصد دادرسی‌هایی که نیاز به حضور زندانیان در دادگاه بوده، به صورت الکترونیکی و برخط از داخل زندان انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: برای یک زندانی که به دلیل جرائم مرتبط با موادمخدر محکوم به اعدام شده بود و پس از فرار از دست مأمورین، متنبه شده و مجدداً خود را معرفی نمود و اکنون ۱۹ جزء قرآن را حفظ کرده، تقاضای تخفیف مجازات شده است.