شهردار همدان در دیدار با دادستان همدان تاکید کرد:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش فردای همدان، سید مسعود حسینی ضمن آرزوی توفیق برای نجفی در سمت دادستانی همدان افزود: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و این عزیزان در ارتباط با شهرداری همدان رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و انشالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده ها اظهار کرد: شیوه برخورد دستگاه‌ قضایی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک پذیری از مدیران گرفته نشود.

این مقام ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد افزود: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضایی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی افزود: همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند و رویکرد فساد ستیزی در راستای حفظ سرمایه های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد .

حسینی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاستهای این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بوده که اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرایندها از جمله استعلامات غیر حضوری، کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی و … انجام شده است.

در ادامه دادستان همدان ضمن تقدیر از زحمات مجموعه شهرداری همدان در ارایه خدمات گسترده عنوان کرد: انشالله با تلاش مسئولان و مدیران خدوم شاهد بهبود اوضاع مردم در حوزه‌های مختلف باشیم و باید تعاملات و جلسات با دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری همدان افزایش یابد.

عباس نجفی با تاکید بر رویکرد پشتیبانی و پیشگیرانه در موضوعات قضایی یادآور شد: با توجه به گستردگی کاری که در شهرداری‌ها وجود دارد خیلی از مسائل مرتبط بین با این مجموعه دارای ماهیت قضایی، حقوق عامه و پیشگیری هستند و نگاه ما در دادستانی حاکم کردن قانون در جوانب مختلف است.

دادستان همدان با اشاره به حجم بالای پرونده‌ها به عنوان یک چالش جدی گفت: متاسفانه این حجم پرونده ها نشان دهنده عدم انجام فرایندها در مسیر صحیح است و عواملی که باعث ایجاد این معضل شده اند باید به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی اگر با نیت خدمت رسانی باشد ایثار است و از مدیرانی که صادقانه خدمت می‌کنند باید حمایت کرد.

نجفی با تاکید بر حمایت از مدیران عنوان کرد: اگر پرونده ای از مدیران به دادستانی ارجاع شود شخصاً خودم رسیدگی می‌کنم و اگر ادله قوی نباشد پرونده به شعبه ارجاع نمی‌شود و در صورت اثبات جرم موضوع دیگر متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: نبض هر دستگاهی بخش حقوقی هست که اگر درست عمل کند و ارتباط خوبی با سایر مجموعه ها بگیرد، سازمان موفق خواهد شد.

نجفی خواستار توجه و ارتباط مدیران با مسئولان حقوقی شد و تصریح کرد: بخش حقوقی باید در مباحث پیگیری و پیشگیری قوی عمل کند که سازمان را در مسیر درست هدایت خواهد کرد.

دادستان همدان خواستار همراهی بین دو مجموعه شد و گفت: مباحث الکترونیکی و هوشمندسازی، نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز ،سد معبر، مباحث ترافیکی و .. باید با جدیت پیگیری شود.