برای تحقق شعار “تولید و مشارکت مردم” فقط به نصب بنر اکتفا نشود

امام جمعه همدان گفت: امیدواریم امسال به معنای واقعی کلمه مردمی سازی انجام شود و برای تحقق شعار رهبری " جهش تولید با مشارکت مردمی" تنها به نصب بنر اکتفا نشود.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی، روز دوشنبه، ششم فروردین‌ ماه در شورای اداری استان همدان، یا اشاره به تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب، اظهار داشت: دهه‌های اول انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها مانند دفاع مقدس موفقیت داشتیم و با وجود جنگ و مشکلات عدیده کشور از لحاظ اقتصادی شرایط آن زمان و رضایت مردم بهتر بود، چون هنوز فرصت نکرده بودیم دست و پای‌ خود را ببندیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از دهه ۷۰ که وارد عرصه سازندگی شدیم، چراکه می‌خواستیم عدالت و قانون را اجرا و یک حکومت و دولت سیستماتیک ایجاد کنیم، افزود: توزیع قدرت را به‌ صورت ناقص انجام دادیم و نتیجه آن شد که در حال حاضر می بینید.

وی با تاکید بر اینکه باید به همان تفکر اوایل انقلاب برگردیم، بیان کرد: در دهه ۶۰ صحبت‌هایی درباره نوع اداره دولت مطرح بود که اداره کشور خیلی دولتی نشود، تفکرات مسئولان درست بود، اما نشد و روند اداره کشور به سمت بروکراسی اداری پیش رفت.

شعبانی‌ موثقی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین راه حل مشکلات کشور، مشارکت مردمی است، اظهار کرد: 3 سال است که می شنویم مسئولان در مجلس و دولت می‌گویند، باید مردمی‌سازی انجام شود، اما در نهایت، خصوصی‌سازی مطرح می‌شود که مردمی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود مردمی یعنی باید یک جهاد مردمی در عرصه تولید ثروت در کشور فراهم شود، گفت: در مشارکت مردمی، همه مردم باید پای کار بیایند، اما این حضور مستلزم این است که ساز و کارها را مطالعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز حجم نقدینگی فراوانی در کشور داریم که در خانه‌های مردم معطل مانده و تبدیل به ارز و طلا شده است، عنوان کرد: باید بررسی کنیم چرا مردم در عرصه تولید ورود نمی‌کنند؟.

شعبانی موثق با بیان اینکه مردم سودی در عرصه تولید احساس نمی کنند، ادامه داد: برخی شهروندان میلیاردها تومان سرمایه در بانک سپرده دارند، اما در بحث سرمایه‌گذاری و تولید وارد نمی‌شوند، چون بستر را آماده نکرده‌ایم؛ البته حق هم دارند، چراکه خانوار باید قدرت خرید خود را حفظ کند.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال به معنای واقعی کلمه مردمی سازی انجام شود و برای تحقق شعار رهبری ” جهش تولید با مشارکت مردمی” تنها به نصب بنر اکتفا نشود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امیدواریم شعار سال یک جهش در مردمی‌سازی ایجاد کند، اظهار داشت: واگذاری به بخش خصوصی آن هم به‌صورت ناقص مردمی‌سازی نیست، باید سازوکارها را فراهم کرد و از نخبگان دانشگاهی در عرصه تولید و تجارت استفاده کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان با بیان اینکه تولید ثروت یک امر ارزشمند در اسلام است، خاطرنشان کرد: تولید حداکثری و مصرف عادلانه در کشور طبیعتا باعث پیشرفت کشور می‌شود.