رای مردم حق الناس است و یک رای مردم هم مهم بود/ وجود ۱۵ پرونده تخلف تبلیغاتی در دادسرای استان

فرماندار همدان گفت: رای مردم حق الناس است و یک رای مردم هم برای ما مهم بود و همه تلاش خود را کردیم که حتی یک رای هم از مردم جمع آوری کنیم.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، مسلم مخفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹ ماه گرفتار مساله انتخابات بودیم چراکه کار، پرحجمی است، اظهار داشت: انتخابات امسال یک ویژگی های منحصر به فرد داشت.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه انتخابات امسال خیلی خاص بود و رهبری تاکید بر مشارکت مردمی داشتند، افزود: این مساله را می دانید که دشمن کمر بسته بود که انتخابات را به سمت و سویی ببرد که بتواند امتیاز بگیرد.

وی بیان کرد: دشمن سال گذشته با یک جنگ ترکیبی می‌خواست نتیجه بگیرد و امسال روی مشارکت  ۱۰ الی ۱۵ درصدی مردم ایران میلیاردها دلار هزینه کرد که به برکت تیزهوشی رهبری، بصیرت مردم و موج رسانه ای خبرنگاران، موفق به رسیدن به اهدافش نشد.

مخفی ادامه داد: امسال در کنار بحث اجرای انتخابات، خودمان مستقیم در بحث مشارکت ورود کردیم و طرح “به قله ها نزدیک می شویم” را انجام دادیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه نمود انتخابات برای مردم یک روز است و آن ۱۱ اسفندماه است، عنوان کرد: مردم برگزار کننده انتخابات هستند اما اولین قدم در انتخابات تشکیل هیات اجرایی است و فرماندار موظف است ۳۰ نفر معتمد را انتخاب کند و این ۳۰ نفر نیز ۸ نفر را از جمع خود انتخاب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بررسی صلاحبت ها، اعضای شعب، جانمایی صندوق ها و … به حد مطلوبی انجام شد، گفت: از دیگر مسائل، مسئله آموزش بود و برای نمایندگان فرماندار و اعضای شعب در این حوزه کار کردیم و حتی برای خود کاندیداها نیز کلاس توجیهی گذاشتیم.

مخفی با اشاره به اینکه بحث امنیت با تهدید شدیدی مواجه بود و دشمنان می‌خواستند انتخابات را به چالش بکشند، اظهار داشت: نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی، بسیج و … تلاش کردند و کوچکترین مشکلی نداشتیم.

فرماندار همدان در ادامه گفت: رای مردم حق الناس است و یک رای مردم هم برای ما مهم بود و همه تلاش خود را کردیم که حتی یک رای هم از مردم جمع آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فرایند ثبت نام ۹۳ نفر به رقابت نهایی راه یافتند، افزود: در یک حساب سرانگشتی حدود ۵هزار نفر در ۳۲۰ شعبه پای کار بودند.

مخفی با تاکید بر اینکه نظم و قانون‌مداری در حوزه انتخابیه شهر همدان از نکات شاخص بود، اظهار داشت: قانون فصل الخطاب ما است و اگر مشکلاتی بود، همه را براساس قانون صحبت کردیم.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در دوره تبلیغات رصد خوبی انجام شد، بیان کرد: در بحث تبلیغاتی  ۱۵ پرونده در استان در دادسرا مطرح است و در این راستا هیچ مماشاتی نداشتیم.

وی در پایان با بیان اینکه تعداد رای اولی ها ۱۵هزار نفر در شهرستان همدان بود، خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتخابات امسال کار خود را به خوبی انجام دادند.